Бърз и лесен начин да проучите и анализирате какво търсят в Google хората по света – Google Данни за търсене ви предоставя тази възможност.

Google Данни за търсене е не просто инструмент, чрез който можете да откриете интересни трендове и любопитни факти, но и страхотен помощник в планирането на вашата бизнес стратегия. Например, ако продавате автомобил, можете да проучите кои характеристики в даден момент вълнуват най-много потребителите при избор на автомобил – икономичност, мощност, сигурност и т.н. Въз основа на тази информция можете да представите по-атрактивно рекламното си послание.

Google Данни за търсене


Друга важна информация, която можете да получите от данни за търсене е да проследите как се променя обемът на търсене за даден продукт или услуга през различните сезони. Можете да анализирате кога потребителите започват да търсят дадена сезонна услуга, например лятна почивка, и кога е подходящият момент да се стартира рекламната кампания.



Възнамерявате ли да се насочите към чужди пазари? С данни за търсене ще откриете в кои държави ще има най-голям интерес към предлагания от вас продукт. Вие сте дистрибутор на вино – вижте в кои части на САЩ има най-голям интерес за предлагания продукт.



И не на последно място можете да сравните как се позиционира вашeтo име до това на конкурентите ви и как това се променя с течение на времето. Как са се отразили рекламните ви кампании, каква нова услуга или промоция сте пуснали на пазара, която е довела до увеличаване на интереса към вашия продукт. Данни за търсене може да ви помогне за идентифициране на пазарни ниши, към които можете да се насочите. Например, ако сте туристическа агенция, можете да сравните множество дестинации и да откриете места ,за които има интерес, но все още слабо предлагане.



Ето и един видео материал, който може да ви даде допълнителни идеи за това как можете да използвате Google Данни за търсене.




Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords