Ще разгледаме няколко опции, които можете да използвате за таргетиране на подходящата аудитория в Google Дисплейната Мрежа.

Достигането до правилната аудитория е ключов фактор за успеха на вашата рекламна кампания и ние постоянно работим над подобряването на технологиите и начините, по които можете да изберете подходящите за вас сайтове в мрежата.

Контекстно насочване. Какво четат потребителите в даден момент говори много за това какво си мислят или какво ги интересува. Това ви дава възможност да достигнете до тях в този момент с точно рекламно послание. Нашият прецизен алгоритъм за контекстно насочване сканира съдържанието на милиони сайтове в реално време и определя главните теми на всяка уеб страница. Въз основа на тази информация ние автоматично показваме вашите реклами на правилните потребители в точното време. Принципът на работа е сходен с принципа на работа на търсене в Google, при който намираме и показваме резултати с уеб сайтове, които отговарят най-точно на зададеното от потребителя запитване. Контекстното насочване работи много добре за рекламодатели, които търсят директна реализация (например продажба). Можете да използвате контекстно насочване и с брандинг цели, ако искате да асоциирате името си с конкретна тематика, задавайки подходящ спискък от думи на тази тема.

Насочване по разположения. А как да процедирате, ако вече знаете на кои сайтове е съсредоточена вашата аудитория? Насочването по разположения ви дава възможност сами да посочите на кои сайтове да се показват вашите реклами. За разлика от контекстното насочване, тук не е необходимо да създавате списък с тематични ключови думи. Просто трябва да посочите разположенията, които таргетирате. Това може да е цял уеб сайт или конкретни страници и под-страници от даден сайт. Например, ако продавате тенис екипировка, можете да изберете цял уеб сайт за тенис или конкретни спортни страници на онлайн вестник. Ad Planner и инструментът за разположения ще ви помогнат да изберете точните разположения за вашата рекламна кампания.

Ремаркетинг. По-рано тази година официално представихме ремаркетинг-а като опция за достигане на потребители в дисплейната мрежа на базата на предишни техни посещения и активност на вашия сайт. Това е силно ефективна опция за таргетиране, тъй като аудиторията е много специфична и подбрана. Чрез ремаркетинг можете да насочвате рекламите си към потребители, които:
- са посетили вашия уеб сайт или са разгледали специфични продукти и категории на него ;
- са стигнали до страницата за плащане, но са се отказали и не са направили реализация;
- вече са купили нещо от вас (предложете им допълнителни продукти).

Ако вече използвате някоя от другите опции за привличане на трафик на вашия сайт – контекстно таргетиране или реклама на резултатите от търсене, ремаркетингът е идеално допълнение към цялостната стратегия за увеличение на възвръщаемостта на инвестицията ви.
Която и опция да изберете за таргетиране на вашата кампания в дисплейната мрежа, уверете се че сте задали правилно географско и езиково насочване. С времето ще продължите да добавяте нови сайтове и да изключвате други според резултатите, които те ви носят.

Това е първата публикация от поредицата Google Дисплейна Мрежа. Очаквайте повече информация относно измерване на ефективността и оптимизиране на рекламни кампании в дисплейната мрежа.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords