Може би някои от вас вече са забелязали нова опция в настройките на кампаниите ви, наречена експеримент. Adwords Експеримент с кампании (АСЕ – AdWords Campaign Experiments) е безплатен инструмент, с помощта на който можете успешно да тествате как отделни промени направени във вашата кампания се отразяват на представянето и. Например: добавяне и премахване на ключови думи, промяна в цената на клик, промяна на местоположения в дисплейната мрежа и т.н. През последните два месеца, нашите бета тест рекламодатели изпробваха тази нови функция на AdWords и са категорични, че сега могат много по-уверено и често да правят промени по кампаниите си и с по-малко риск.

Преди, рекламодателите тестваха различни стратегии и оптимизации по кампаниите си, като активираха всеки вариант за 2-4 седмици и анализираха и сравняваха получените резултати в края на периода. Истината е, че освен направените от Вас промени в този период, има и други странични фактори, които могат да окажат влияние на резултатите. Например промяна в поведението на конкурентите Ви или ефект от друга офлайн или онлайн рекламна кампания. Така или иначе, получените резултати са от два различни периода във времето, които няма как да бъдат еднакви и при равни условия. Именно това преимущество ви дава AdWords Експеримент. Можете да стартирате оригинална и тестова група, по едно и също време, като разделите по-равно трафика между тях. Можете да стартирате и спрете експеримента, когато вие прецените, че имате достатъчно ясни резултати.

Ако някой от изброените по-долу примери се отнася за вас, то вие определено може да се възползвате от AdWords експеримент.
  • Мислите да добавите/поставите на пауза няколко ключови думи, но не сте сигурни как това ще се отрази на цялостното представяне на кампанията – кликове, разходи, реализации.
  • Имате набор от ключови думи, от които зависи голяма част от вашия трафик, реализации и разходи. Искате да разберете какъв ще бъде ефектът върху тези параметри, ако увеличите/намалите максималната си цена на клик с 10%. Дали и те ще се променят с 10% или по-малко?
  • Искате да тествате нова целева страница на вашия уеб сайт, към която да водят по-важните ви ключови думи.
  • Искате да проверите как би се отразила промяната в цената на някои от разположенията ви в дисплейната мрежа.
Във всеки от тези случаи, можете да създадете експеримент и да насочите 10%-50% от трафика си към него.

Къде да намерите опцията за експерименти във вашия профил? След като влезете AdWords профила си, отидете в меню Кампании, подменю Настройки и активирайте функцията експеримент. В зависимост от това, с какво искате да експериментирате, подробно описание стъпка по стъпка можете да намерите в нашия Помощен център. Ако предпочитате видео материали и нямате против, че са на английски, препоръчваме ви да ги разгледате тук.

За тези от вас, които използват системи за проследяване от трети страни, за улеснение сме добавили ValueTrack parameter {aceid}, с помощта на който лесно можете да разбере кой клик е дошъл от оригиналния вариант и кой от тестовия и да анализирате резултатите.
AdWords експеримент напълно се поддържа от новия AdWords API: v201008, който беше пуснат само преди 2 седмици.
Приятно експериментиране.



Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords