Тези от Вас, които насочват рекламите си към разположения, със сигурност имат няколко избрани партньорски сайтове, които генерират най-стойностните кликвания и голям брой от продажбите. Разбира се, че бихте искали да увеличите ефективността си в такива сайтове. За това има прост начин – трябва да настроите рекламите си според графичната тема на партньорския сайт. Повечето рекламодатели обаче поддържат цвета и стила на рекламите си в унисон с тези на целевата си страница. Това се прави понякога, за да се представи запазената марка по привлекателен начин или поради сходни съображения. По-често обаче скритата логика е само в това, че цветовете не влияят сериозно върху ефективността на рекламите. Това не е вярно! Честотата на кликване на реклами, чиито цветове съответстват на страниците, на които се показват, може да бъде до два пъти по-висока от тази на реклами с несъответстващи цветове.

Съответствие на цветовете

Предлаганият от нас съставител на дисплейни реклами Ви позволява бързо да променяте цветовете на фона, рекламния текст, връзката и т.н. Не се колебайте да използвате този инструмент. Необходимо условие е да анализирате цветовата палитра на страницата, на която ще се показват рекламите. За целта се изисква да проверите точните цветове, използвани на нея. Съвременните операционни системи и добавки към браузърите Ви позволяват да определите точния цвят. Под Mac OS X можете да използвате “DigitalColor Meter”, докато потребителите на Windows могат да изтеглят безплатното приложение ColorPic.

Можем да препоръчаме и приставката за браузъра Chrome с подобни функции – Eye Dropper. И с двата инструмента трябва само да поставите курсора на мишката върху цвета, който искате да определите. Определеният цвят ще бъде даден в един от няколко възможни формата.

За повечето рекламодатели това е така наречения шестнадесетичен формат. Той се състои от шест шестнадесетични числа, групирани по двойки, съответстващи на червените, зелените и сините цветове. Със съставителя на дисплейни реклами имате възможност да въведете ръчно цвета в едно от цветовите полета.

Експериментиране

За да настроите рекламата възможно най-точно до партньорската страница, трябва да актуализирате цвета на фона и на текста, така че да съответстват на палитрата на уебсайта. Ако искате да подходите творчески, можете да експериментирате с цветовете, като използвате една от предлаганите в интернет платформи. Най-популярната от тях е Adobe Kuler. Този инструмент Ви позволява да създавате цветови палитри, построени около един основен цвят. Можете да създадете гама от подобни, допълващи или контрастни цветове. Инструменти като този използват математически формули за създаването на атрактивни цветови палитри. Ефектите може и да не са достатъчно артистични, но лесно могат да Ви придвижат напред към по-доброто приемане на рекламата.

Такава стратегия изисква от рекламодателя да създаде отделна рекламна група за всеки цветови вариант, като същевременно насочва рекламата към малко на брой от най-стойностните разположения. В рамките на тези варианти можете и да експериментирате (например като обръщате цветовете на шрифта и рекламата). За да прецените ефективността им, трябва вземате предвид честотата на кликване на всеки вариант на рекламата.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords