Posted:
Както по-рано писахме, текущите функции за отчитане в Центъра за отчети на AdWords в момента са в процес на оттегляне. Причината е, че много от отчетите и заявките вече са налице в изцяло преработения потребителски интерфейс, въведен миналата година. До тях има по-бърз и по-пряк достъп чрез разделите за управление на кампаниите. Те осигуряват и функции за анализ на статистическите данни и резултатите. Някои от тях предлагат възможности за незабавна намеса и промяна, без да е необходимо да се превключва между разделите „Отчитане“ и „Кампании“.

Основни цели

Преди да разгледаме по-подробно преработените функции за отчитане, трябва да разберем различните начини за анализиране на данните и тълкуване на цифрите и процентите. Като рекламодатели в AdWords трябва винаги да се стремите да създавате кампаниите си така, че да постигат зададените от вас цели.

Какви могат да бъдат целите? (Няколко примера)
  • Възможно най-голям брой импресии за създаване на възможно най-широка информираност за марка или уебсайт. В този случай броят кликвания върху рекламата няма значение – единственото, което има значение, е броят потребители, които виждат рекламата.
  • Привличане на възможно най-големия трафик към уебсайт или част от него – това означава привличане на повече посетители.
  • Мотивиране на потребителите да извършат едно или повече действия на уебсайта: това може да бъде абониране за бюлетин, регистриране за събитие или дори продажби на продукти, поръчване и др.

В първия случай обикновено се опитваме да постигнем най-голям брой импресии, във втория работим върху повишаване на честотата на кликване, а в последния се стремим да повишим качеството на трафика към уебсайта си до ниво, на което приходите и рекламните разходи имат положително салдо, така че можем да кажем: рекламата се изплаща.

Става ясно, че като определяме целите си, избираме също важните цифри, които да следим.

Филтри, показвани графи


Долното изображение със сигурност е познато на тези от вас, които вече са използвали някои части от Центъра за отчети:



Показаните по-горе опции за филтриране вече бяха налице в новия интерфейс за управление на кампаниите. Да разгледаме местоположението на тези опции и как работят сега.

Филтърът Период от време може да се намери в горния десен ъгъл на интерфейса. Той наскоро бе подобрен с някои нови опции. Вече е възможно да се показват резултатите от последните 14 дни, а има и опция за тези от нас, чиито реклами се показват в държави, в които седмицата започва в понеделник, както и в такива, в които започва в неделя. Може да се определи и персонализиран период от време.



Секцията Прилагане на филтър върху резултатите също може да бъде заменена, ако създадем един или повече филтри, като кликнем върху бутона „Филтър“ в раздела „Кампании“.



Новият панел за филтри осигурява и възможност за запазване на филтрите, така че не е необходимо да създаваме отново по-сложните от тях. Достатъчно е филтрите да се зададат и запазят веднъж, след което следващия път запазените преди това филтри могат лесно да се активират, като се избере бутонът „Филтър“.



Има два начина за филтриране на кампаниите и рекламните групи: отляво на раздела „Кампании“ има панел за навигация с възможност за разгъване и сгъване, който улеснява превключването между кампаниите и рекламните групи.

Другата възможност
е да се използва разгледания преди това панел за филтри: в зависимост от това, дали сме отворили „Всички онлайн кампании“ или конкретна кампания или рекламна група, с този панел е възможно да изберем няколко рекламни групи дори в няколко кампании:




В отделните отчети можете да избирате да се показват няколко графи с данни в панела Избор на графи. В новия интерфейс до бутона „Филтър“ има бутон „Графи“, който може да се използва за преглед на различни статистически данни за текущо показваните ключови думи или реклами.

Добра идея е да се прегледа списъкът с всички налични графи във всеки раздел, тъй като по подразбиране в електронните таблици се показват само най-важните данни.

В следващите публикации ще разгледаме различните типове отчети, ще обсъдим как стигахме до тях преди в Центъра за отчети и как да продължим да ги използваме, след като той бъде оттеглен напълно.


Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:



Весела Коледа и Щастлива Нова Година!

Нашият екип сърдечно ви благодари за успешната взаимна работа през тази година. Пожелаваме ви здраве, късмет и още повече успехи през новата 2011-та година!


Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Често получаваме запитвания от рекламодателите как могат да използват опцията за задаване и следене на цели в Google Анализ, когато нямат възможност за онлайн покупки на сайта си. За целта ще ви разкажем за видовете цели, които можете да зададете и да използвате съобразно функционалността на сайта ви.

Видове цели
• Посещение на дадена страница от сайт – конкретен URL, който сте задали
• Брой страници, разгледани от посетител при посещение на сайт
• Време прекарано на сайта при дадено посещение (по-кратко или по-дълго от зададена от вас продължителност)

Примери за URL, който можете да зададете като цел
Страницата за контакт с вас – може да бъде телефон, адрес, форма за връзка. Това показва, че независимо на коя страница е препратен потребителят, например от вашата AdWords реклама, той е проявил интерес към вас/вашата фирма и е отишъл на страницата за контакт с вас.
URL, който се генерира, когато потребителят попълни заявка за цена например, абонамент за получаване на новини и оферти, регистрация и т.н.
Разбира се, ако сайтът ви предлага опции за онлайн покупка или резервация, можете да зададете URL, който се генерира при съответното действие и да проследите покупките/резервациите.

Брой страници на посещение
Ако на сайта си имате различни категории с продукти или услуги можете да следите колко хора са разгледали например поне 3 страници от сайта ви при дадено посещение. По този начин измервате броя на потребителите, които са се поинтересували от продукта, на чиято страница са препратени и след това са разгледали и други страници с ваши продукти/услуги.

Време прекарано на сайта
Измервате броя потребители, които са прекарали например повече от 3 мин на сайта ви. Както и преди сме писали, дори да имате хиляди посещения на ден на сайта си, ако 80% от тях са прекарали под 10сек на сайта ви, тези 80% от посещения нямат голяма стойност. Можете да проверите статистиката за продължителност на посещенията на сайта ви от 'Посетители'- 'Лоялност на посетителите' - 'Продължителност на посещението'.




За да настроите цели в профила си, следвайте стъпките посочени тук.


Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
В предишен пост ви писахме за съставителя на дисплейни реклами, чрез който можете да създавате безплатно графични реклами за броени минути.

Днес ще ви разкажем за няколко негови подобрения, които да ви улеснят при постигането на маркетинговите ви цели – от увеличаване на продажбите до развиването на търговската ви марка.

Бързо управление на стотици реклами с груповото копиране и редактиране
С най-новата версия на AdWords Редактор вече можете да копирате рекламите си от съставителя на дисплейни реклами в различните кампании и да извършвате основни групови редакции, включително на целевите и дисплейните URL адреси и на имената и състоянията на рекламите. Поддръжката на AdWords Редактор позволява бързо да създадете персонализирани рекламни послания за всяка рекламна група.

Нови разгъващи се темплейти
Увеличете интереса на потребителите към търговската си марка чрез новите ни разгъващи се шаблони. Те насърчават заинтересуваните потребители към по-голямо взаимодействие, като увеличават размера на рекламата ви на страницата. Когато потребител кликне върху вашата дисплейна реклама, тя се разгъва с двойно по-голяма ширина или височина в зависимост от формата си.

Създайте идеалната реклама чрез новите опции за персонализиране
Вече можете да местите текстовите полета и изображенията там, където пожелаете в темплейта. Освен това текстовите полета могат да се преоразмеряват, така че да можете да включите повече текст. И не на последно място - неограничен брой опции за цветове, от които да избирате.

За да създадете дисплейна реклама, отидете в раздела Реклами в нова или съществуваща кампания в профила си в AdWords. След това кликнете върху Нова реклама и изберете „Съставител на дисплейни реклами“.


Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Днес искаме да ви представим нови опции в инструмента за ключови думи. Добавена е опцията за търсене на думи, които са по-тясно свързани със зададените от вас, допълнителни филтри на търсените думи, възможност за означаване със звезда и копиране на думите като текст.

Три нови начина за филтриране на листа от ключови думи.

1. Изберете думи, които искате да включите или изключите от резултатите.
2. Изберете опцията “Още подобни на тези” за допълнителни идеи за думи, подобни на селектираните от вас.
3. Показване само на резултати, които съдържат (или най-близки синоними) на зададените за търсене от вас.




Означаване на думи със звезда

Можете да означите със звезда думите, които искате да запазите докато търсите и по-късно да прегледате в раздела “Звезди” от лявата страна.

Преглед като текст
Можете да прегледате избраните от вас думи в текстов формат и лесно да ги копирате в ексел файл или AdWords редактор.




Надяваме се, че новите опции и филтри ще улеснят работата ви и ако имате предложение за добавяне на допълнителни функции в инструмента за ключови думи, можете да го споделите тук.


Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
В началото на ноември Ви поканихме да празнувате с нас десетия рожден ден на AdWords, като разкажете историята на своя бизнес. Днес искаме да споделим с вас резултатите, представени на интерактивната карта в уебсайта за десетия рожден ден на AdWords.

Надяваме се успешните истории на другите рекламодатели да Ви бъдат интересни. В случай че не сте изпратили своята история, но сте вдъхновени да го направите сега, не е късно за това. Трябва само да посетите нашия уебсайт и да ни изпратите историята си в писмен или видеоформат.

Благодарим Ви за изминалите десет изключителни години.

Публикувано от Джейсън Шафтън (Jason Shafton) от екипа на Inside AdWords

Posted:
Днес ще ви припомним четирите вида съвпадения, които можете да зададете за ключовите си думи. Видът съвпадение на ключовата дума определя количеството потребители, който виждат рекламата ви, съответно и количеството трафик, който изпращате към сайта си.

1. Широко съвпадение – показва рекламата ви при търсения на абсолютно същата фраза, както и подобни нейни вариации (множествено число, правописни грешки, синоними и т.н.). Този тип съвпадение ви позволява да достигнете до най-голяма аудитория, но и също така може да покаже рекламата ви при търсения, които не се отнасят точно за вашия продукт или услуга.

Пример
Продавате мобилни телефони, сред които и Nexus S. Задавате ключова дума Nexus S на широко съвпадение (без никакви препинателни знаци преди или след нея). Рекламата ви ще се покаже при търсения например:

Nexus one
Nexus телефон
Nexus цени
снимки на Nexus и т.н.

2. Съвпадение по фраза – показва рекламата ви при търсения, които съдържат точно зададената от вас фраза, като преди и след нея, може да има и други думи, но не и между думите на фразата. Ако имате думата “nexus s” (в кавички) на съвпадение по фраза, рекламата ви ще се покаже при търсения:

Nexus S цена
Телефон Nexus S
Цена на Nexus S телефон

И няма да я покаже при търсения:

Цена на Nexus One
Nexus модел S
Nexus телефон и др. (тъй като не съдържат цялата фраза)

3. Точно съвпадение – показва рекламата ви само при търсения, които съвпадат изцяло със зададената от вас фраза, без други думи отпред, отзад или вътре във фразата. Нека имате думата [Nexus S] с точно съвпадение(квадратни скоби). Рекламата ви ще се покаже само и единствено при търсене Nexus S.

4. Отрицателно съвпадение – рекламата ви няма да се показва при търсения, съдържащи зададената отрицателна дума. Ако имате магазин, в който продавате само нови телефони, можете да зададете думата – втора ръка (с минус отпред) като отрицателна. Така рекламата ви няма да се показва при търсения например Nexus S втора ръка.
* Системата не прави разлика на малки и главни букви в изписването на ключовите думи.

Ако използвате само широко съвпадение, препоръчваме да преглеждате Отчета за заявките за търсене за идеи за отрицателни думи. Ако искате да филтрирате трафика, като използвате съвпадение по фраза, създайте всички вариации за подредба на думите ви във фразата, варианти на предлози и т.н. Ако искате още по-точно да таргетирате аудиторията си, като използвате точно съвпадение, отделете повече време за създаването на пълен и изчерпателен списък с възможно най-много варианти на търсения (например изписване на кирилица и латиница и множество варианти, които можете да се сетите). Използвайте разумно видовете съвпадения, така че да позволите на точните потребители да видят рекламата, но същевременно да не изгубите ценен трафик при по-строгите ограничения.

Допълнителна информация и примери за видовете съвпадения, можете да намерите и в нашия Помощен център.

И накрая, извън темата на днешната публикация, искаме да ви информираме, че новият телефон на Google бе официално представен днес – Nexus S. Nexus S е с последната версия на Android - Gingerbread и е разработен от Samsung. Почитателите на Android могат да намерят информация за представянето в официалния Google блог, повече информация за телефона на страницата на Google и @GoogleNexus в Twitter за последни ъпдейти.

За малко Nexus S настроение:



Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords