В тази част ще наблегнем върху рекламите, оценката на ефективността на рекламния текст и същевременно ще обсъдим някои важни настройки, които могат да имат сериозно въздействие върху резултатите ви.

Тестване
Дори най-внимателно съставените списъци с ключови думи няма да имат максимален ефект, ако не можете да опишете правилно предложенията си за потребителите в рекламния текст. Заглавието от 25 знака и рекламният текст от 2х35 знака не позволяват детайлно описание на предимствата на продуктите и услугите ви.

Използвайте тези ограничения, за да подчертаете една или две от най-важните функции, които различават продукта ви от този на конкурентите.

Част от рекламодателите често подминават възможностите за добавяне на повече от един рекламен текст към рекламната група. Какво предимство може да ви донесе това? От една страна, когато потребителите търсят един и същ израз няколко пъти и видят един и същ рекламен текст за втори и трети път, може напълно да го пренебрегнат. От друга страна, някои потребители може да бъдат привлечени повече от обещанието за безплатна доставка, а други биха предпочели да кликнат върху текст или картина, които обещават 10-20% отстъпка от поръчаните продукти.

При анализа на заявките за търсене се опитвате да определите навиците за търсене на потребителите (нещата, които търсят) и по подобен начин, като използвате няколко рекламни текста, можете да определите текстови варианти, които най-ефективно могат да привлекат вниманието на потребителите.

Когато създавате нова рекламна група, обикновено е добра идея да създадете 2-3 варианта на същата реклама и след пробен период от 2-3 седмици или дори месец, да анализирате ефективността на всеки от вариантите. След анализа можете да деактивирате текстовете с най-слаба ефективност и да ги заместите с нови текстове, които могат да се конкурират с доказалите се преди това варианти през нов пробен период.

Анализиране на ефективността

Досега, когато искахте да направите справка за подробните данни за рекламите си, изготвяхте отчет за ефективността на рекламите. В интерфейса на AdWords, който бе въведен миналата година, можете да проследите всички важни данни, без да правите справка в Центъра за отчети.



Кликнете върху съответната кампания или рекламна група в левия панел за навигация, след това изберете раздела „Реклами“, в който са показани всички статистически данни за дадения период от време.
В Центъра за отчети имаше възможност да изберете рекламите според вида им: текстови, графични или мобилни.
Този вид филтриране е налице и в новия интерфейс, като кликнете върху бутона „Филтър“:



На какво трябва да обърнете особено внимание?
По време на анализа винаги трябва да следите графата % на показване. Това показва процента на импресиите, когато дадена реклама е била показвана в рамките на рекламната група.

Много фактори могат да определят коя реклама да се показва по време на търсене. От една страна, системата анализира връзката между ключовите думи, рекламния текст и целевата страница (страницата, която потребителите виждат, след като кликнат върху рекламата). Вариантите на рекламата, в които се избягва използването на думи от списъка с ключови думи, вероятно ще се показват по-рядко поради по-ниското си качество.

Друг важен фактор е текущата настройка на така нареченото редуване на рекламите. Това е настройка на ниво кампания, която указва, че в рамките на рекламната група трябва да се показва вариантът на рекламата с най-висока честота на кликване или качествен рейтинг (това е опцията Оптимизиране) или че всеки вариант трябва да се показва приблизително същия брой пъти като другите (това е опцията Редуване). Кликнете върху кампания в панела за навигация, след това изберете раздела „Настройки“. Редуването на рекламите може да бъде зададено тук, в зоната „Разширени настройки“.



Важно е да имате предвид, че избирането на опцията „Редуване“ не означава, че всичките ви реклами в рамките на дадена рекламна група ще бъдат показвани равен брой пъти през определен период от време. Това означава, че всяка реклама има еднакви шансове по време на търг и че системата не дава предимство на рекламите, които преди това са постигнали по-висока честота на кликване.
Когато е избрана опцията „Редуване“, вариант на реклама с незадоволителен текст и ефективност може да снижи резултатите.

Има различни мнения за настройките, които трябва да се използват, но нашият съвет е първоначално да изберете опцията „Редуване“, тъй като рекламите се показват приблизително равен брой пъти. Това прави наблюдаваните резултати сравними, тъй като всяка от рекламите има подобен шанс за добро представяне. След известен период 2-4 седмици, можете да анализирате резултатите и да смените по-лошо представяшите се варианти.

Освен това трябва да анализирате данните, които са подходящи за целите ви и да използвате този анализ, за да определите кой вариант на рекламата може да продължи да се показва и кой трябва да бъде деактивиран. Често може да се случи така, че реклама с по-висока честота на кликване да постига по-малко реализации:



Честит имен ден на всички празнуващи днес!

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords