В осмата част на нашата поредица за начинаещи ще обсъдим предимствата на рекламирането в дисплейната мрежа. Рекламите от AdWords се разполагат на базата на търсения или на съдържание на уебсайта, затова мрежата на Google има два компонента: мрежата за търсене и дисплейната мрежа. В дисплейната мрежа можете да насочвате към уебсайтове, които са партньори с Google.

Създайте кампания конкретно за дисплейната мрежа.

Ключовите думи функционират по различен начин според това, дали рекламирате в мрежата за търсене (уместност), или в дисплейната мрежа (контекст/теми), поради което можете да подобрите качествения си рейтинг, ако оставите кампаниите разделени. Когато създавате списъка си от ключови думи за мрежата на търсене, е важно те да са максимално свързани с продукта или услугата, която предлагате. Хубаво е да използвате фрази от две думи, за да сте максимално точни. Списъкът с ключови думи в дисплейната мрежа работи по различен начин. Системата не разчита на отделна дума, за да намери сходно съдържание в сайтовете на партньорите, а взима предвид всички думи, определя тематика и търси съдържание, което отговаря на тази тематика. В мрежата за търсене вие избирате точните фрази, чрез които потребите намират продукта ви. В дисплейната мрежа обаче, описвате тематика, която е интересна за целевата ви аудитория. Помислете какви хора купуват продукта ви и след това, какви тематики са им интересни.

Ще ви дадем пример за наш рекламодател(с неговото съгласие), който отвори нов фитнес салон миналия месец. С едни и същи ключови думи той таргетираше както мрежата за търсене, така и дисплейната мрежа. Списък от 20 таргетирани думи, силно ограничаваше импресиите на рекламите му в дисплейната мрежа. Ние му предложихме да създаде отделна кампания с 5-6 различни рекламни групи, описващи различни тематики. Тематики, които са интересни за хората, които биха имали интерес и от посещение на нов фитнес салон. Една от тематиките беше футбол, тъй като хората, които се интересуват и играят футбол, често имат интерес да бъдат във форма. Създадохме група от 10 думи описващи темата, например – мач, футбол, Бербатов, шампионска лига, голмайстор и т.н.
Подобни теми с по десет думи създадохме и за тема коли, тема за млади майки (тъй като те обикновено се заемат с възвръщане на формата си), ваканции и почивки (тъй като хората искат да бъдат във форма за плажа) и т.н. Разбира се, направихме и група с думи свързани с фитнес. След 3 седмици се оказа, че групата с думи за фитнес далеч не се представя най-добре. Най-добре представящата се група се оказа групата за бъдещи абитуриенти (които също искат да са във форма за бала). С две думи, не се колебайте да екпериментирате с различни тематики, търсете различна аудитория. След 2-3 седмици ще видите кои тематики са по-печеливши за вас. Тогава ще прехвърлите бюджета от най-зле представящите се към по-успешните.

Предимствата от пускането на реклами в дисплейната мрежа са, че в повечето случаи е по-евтино, отколкото в мрежата за търсене и можете да използвате по-динамични реклами. Също така важно е да не забравяте, че в дисплейната мрежа конкуренцията е по-малка, отколкото в тази за търсене, и че с рекламиране в двете мрежи ще постигнете обхват от 95% от потребителите на интернет! Освен това поддържането на отделни кампании за различните мрежи структурира профила ви в AdWords и улеснява управлението му. И накрая, не забравяйте, че можете да използвате управлявани разположения в дисплейната мрежа, за да решите в кои уеб страници искате да се показват рекламите ви. Това обаче е тема за следващ пост, тъй като този вече стана доста дълъг (но може би любимият ми от поредицата).

Надяваме се тези съвети да ви бъдат полезни, когато рекламирате с AdWords. Не забравяйте и за нашия нов форум на български, където можете да задавате въпроси относно AdWords.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords