Posted:
В трета част на нашата поредица за начинаещи ще обсъдим какво е важно да обмислите, когато става дума за насочването на рекламите.

С правилното насочване по език и географско насочване можете да насочвате рекламите си на ниво кампания, за да е сигурно, че ще достигнете до подходящите за бизнеса ви клиенти. Затова създадохме някои практически правила, чието спазване би могло да е от полза.
  • Препоръчваме ви в една кампания да се съсредоточите само върху един език, различен от английски, в допълнение към английския. Например езикът, на който е написана рекламата и който се говори в държавата, към която се насочва, заедно с английски заради стандартните настройки на браузърите и склонността на хората да търсят с google.com вместо с браузъра за държавата си.
  • Винаги следете географското си насочване. Това е особено важно, ако сте фирма, търсеща местни клиенти в конкретна област.
Ако изпълните тези съвети, ще получите следните предимства:
  • Можете да насочвате само към подходящите области, където искате рекламите ви да се показват.
  • Можете да насочвате рекламите си и по цял свят, и локално.
  • Можете да насочвате например към говорещи български хора в Испания.
  • Можете да изберете своя собствена област, към която да насочвате, като зададете размер на радиус около конкретна точка (местен бизнес).
Надяваме се тези съвети да ви бъдат полезни, когато рекламирате с AdWords. Не забравяйте да посетите Ръководството на AdWords за начинаещи в Помощния център на програмата за допълнителна информация и насоки. И накрая, но не на последно място, очаквайте следващата публикация от тази поредица за начинаещи в блога.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Постоянно изпробваме варианти на страниците с резултати от търсенето, за да оптимизираме ефективността за вас и за потребителите ви. По същия начин и вие вероятно непрекъснато се опитвате да оползотворите максимално всеки ред в рекламата си, за да предадете посланието си до потребителите. За да ви помогнем, неотдавна въведохме промяна в определени реклами, позволяваща да показвате повече информация там, където е най-вероятно да бъде забелязана – в заглавието.

През последните две седмици променихме разположението на първия описателен ред за определени реклами, които се показват над резултатите от търсенето с Google. За някои реклами, в които изглежда, че всеки ред е самостоятелно изречение и завършва с правилните препинателни знаци, първият описателен ред е преместен в заглавието и е отделен с тире. В резултат от това някои от разположените на челни позиции реклами имат по-дълги заглавия.



Установихме, че промяната води до по-висока честота на кликване за рекламите, показвани с по-дългото заглавие, както и за останалите реклами на челни позиции до тях. Също така се подобрява практическата работа на потребителите, тъй като се откроява повече информация в рекламата.

Макар че само някои реклами се показват с по-дългото заглавие, можете да увеличите шансовете си, като се постараете всеки ред от рекламата ви да е отделно изречение и да завършва с правилните препинателни знаци (например точка или въпросителна). Тъй като промяната е за целия свят, препинателните знаци варират според държавата.

За повече информация, моля, посетете нашия Помощен център.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Шампионатът на Google по онлайн маркетинг е глобално студентско съревнование по онлайн маркетинг, в което може да участва всяко висше учебно заведение навсякъде по света. Отборите от студенти получават безплатно онлайн рекламиране с Google AdWords на стойност 200 щ.д. и след това работят с местни фирми или неправителствени организации, за да създадат ефективни кампании за онлайн маркетинг. През 2010 г. в шампионата се състезаваха над 12 000 студенти от 60 държави.

На запознатите с шампионата е известно, че победителите печелят страхотни награди, като например пътуване до централата на Google в Маунтин Вю, щата Калифорния, където световните първенци ще се срещнат с екипа на шампионата. Но също така избираме регионални победители, а тази година към Северна и Южна Америка, Европа и Азиатско-тихоокеанския регион добавяме Близкия Изток и Африка!

Тази година шампионатът ще позволи на студентите да работят с неправителствени организации като партньори. Студентите, избрали такива организации, ще се съревновават и за наградата „Въздействие на НПО“, като така могат да спечелят съответно 15 000, 10 000 и 5 000 щ.д. за партньора си – организация с нетърговска цел.

Как можете да помогнете за разгласяването? Преподавателите или лекторите трябва да се регистрират в уебсайта ни до средата на април, за да могат да участват отборите им от студенти. Затова се свържете с бивши или настоящи преподаватели, които познавате, и им разкажете за тази превъзходна възможност. В академичните указания преподавателите ще намерят всички необходими подробности, за да решат дали шампионатът е подходящ за курса им. Шампионатът е отворен за участие за всички университети по света и всички специалности с бакалавърска или магистърска степен на обучение. Регистрацията за преподаватели вече е открита и ще продължи до средата на април. Студентите могат да се състезават от 31 януари до 10 юни 2011 г. Победителите ще бъдат обявени през юли 2011 г.

Студентските отбори, фирмите и организациите с нетърговска цел заедно могат да постигнат дългосрочно въздействие и същевременно да придобият познания за онлайн рекламирането. Благодарим Ви за подкрепата!

Публикувано от Ане-Христине Полет (Anne-Christine Polet) Екипът на Google AdWords

Posted:
Във втора част на нашата поредица за начинаещи ще обсъдим какво е важно да обмислите, когато става дума за рекламния текст.

Рекламният текст е онова, което клиентите виждат сред спонсорираните връзки, когато извършват търсене за вашия продукт или услуга. Можете да разглеждате рекламата като връзка между нуждите на потребителите и продукта/услугата ви. За да направите тази връзка възможно най-подходяща, можете да следвате изложените по-долу практически правила.

· Важно е да има ясна връзка между рекламния текст, ключовите думи и целевата страница.
· Започвайте всяка дума с главна буква, за да подобрите видимостта.
· Използването на подходящи ключови думи и показван URL адрес увеличава уместността и улеснява потребителите да разберат къде ги отвежда рекламата.
· Използвайте директна връзка в целевия URL адрес на рекламата към страницата на конкретния продукт, популяризиран от нея.
· Използвайте въздействаща подканваща фраза („Купете сега“) в рекламния текст и включвайте специални оферти и информация за цените.

Ако следвате тези съвети, ще получите няколко предимства. Например рекламите ви ще може да се показват на точните хора, тъй като ще се вижда подходящият рекламен текст според заявките за търсене на клиентите. Също така чрез рекламния текст можете да подтикнете клиентите да предприемат действие, а чрез използването на директни връзки към подходящите продукти приближавате клиентите до решението за покупка. И така всички тези предложения би трябвало да доведат до повече реализации и продажби.

Надяваме се тези съвети да Ви бъдат полезни, когато рекламирате с AdWords. Можете да намерите повече информация относно оптимизирането на рекламния си текст тук и не забравяйте да посетите Ръководството на AdWords за начинаещи в Помощния център на програмата за допълнителна информация и насоки. Очаквайте следващата публикация от тази поредица за начинаещи в блога.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Миналия януари стартирахме функционалността за обаждане чрез кликване за мобилни реклами, която позволява на рекламодателите да се свържат директно с потенциални клиенти по телефона. За по-малко от година рекламите с обаждане чрез кликване изминаха дълъг път и днес този рекламен формат се използва от стотици хиляди рекламодатели. Всъщност през последните три месеца броят на рекламодателите в Google, използващи разширения за телефони на мобилни устройства, нарасна с 28% на месечна база глобално. Нещо повече, рекламите с обаждане чрез кликване в мрежата за търсене и дисплейната мрежа на Google генерират всеки месец милиони обаждания от мобилни устройства.

Радваме се, че рекламите с обаждане чрез кликване получиха такъв отклик. След първоначалното стартиране продължихме да въвеждаме новости в платформата за обаждане чрез кликване, като разработихме различни нови рекламни формати, които да помогнат на рекламодателите да постигнат маркетинговите си цели. В неотдавнашни проучвания установихме, че рекламите с обаждане чрез кликване водят до средно увеличение на честотата на кликване с 6 до 8% в сравнение с рекламите без телефонни номера. За да ви помогнем да използвате максимално възможностите на обаждането чрез кликване, събрахме следните най-добри практики за скорошните подобрения на тази функция, така че да можете лесно да изберете рекламния формат, най-подходящ за целта на кампанията ви. Моля, обърнете внимание, че макар тези рекламни формати да отговарят на условията за показване в дисплейната мрежа на Google, съветите са специфични за кампании, които са насочени към Google.bg и за които е включено показването на устройства от висок клас с пълнофункционални интернет браузъри.


Насочете обажданията към централизиран номер чрез разширенията за телефони



Разширенията за телефони ви позволяват да включите телефонен номер в мобилната си реклама, който ще остане един и същ независимо къде се показва рекламата. Ако например имате национален номер от тип 0800 и го добавите в разширението си за телефони, рекламата ще го показва на потребителите и във Варна, и в София. Предоставянето на клиентите на възможността незабавно да се свържат с вас е отличен начин за привличане на подходящи възможни клиенти, както и за разрастване на бизнеса ви. За да научите повече за този рекламен формат, моля, прочетете помощната страница за разширенията за телефони.


Съсредоточете се върху телефонните обаждания чрез рекламни послания само с обаждане



За много фирми телефонните обаждания и посещенията на уебсайта имат различна стойност. Ако изрично искате да се свържете с клиентите си по телефона, вече можете да използвате рекламни послания само с обаждане, за да създадете кампании, изцяло съсредоточени върху привличането на обаждания към фирмата ви. Рекламното послание само с обаждане е подобрение, работещо с разширенията за телефони, което гарантира, че телефонният ви номер е единственото място в мобилната ви реклама, върху което може да се кликне. Тъй като обаждането струва колкото и кликване върху рекламата ви, можете изцяло да се съсредоточите върху това, мобилните ви кампании да насърчават взаимодействие по телефона с желаната аудитория.


Достигнете местни клиенти с разширения за местоположение



Опитвате да се свържете с подвижните и готови да купят местни потребители? Добавянето към рекламите ви на фирмен телефонен номер за конкретно местоположение може да ви помогне ефективно да ангажирате тази аудитория. Да речем, че притежавате верига от пицарии и искате да сте сигурни, че клиентите могат незабавно да се свържат с най-близката от тях. Тъй като рекламите с разширения за местоположение се показват въз основа на местоположението на потребителите, гладните клиенти ще кликнат и ще се обадят в най-близката пицария, а не в някоя на другия край на града. Като допълнително предимство при този рекламен формат адресът и местоположението на фирмата ви се показват на разгъваща се карта, което помага на клиентите да се придвижат до обекта ви. За повече информация за този рекламен формат, моля, прочетете помощната страница за разширенията за местоположение.

Надяваме се тези съвети да ви бъдат полезни и очаквайте в бъдеще още функции за обаждане чрез кликване.

Публикувано от Суроджит Чатърджи (Surojit Chatterjee), продуктов мениджър за Google Мобилни реклами

Posted:
Ако сега започвате да рекламирате с AdWords или просто се нуждаете от преговаряне на основните положения в програмата, то тази поредица в блога е за вас. В нея ще разгледаме различните елементи, за които е важно да помислите, когато започвате реклама в AdWords. Ще започнем с ключовите думи и как трябва да ги управлявате в профила си.

Ключова дума е терминът, който използвате (дума или фраза), за да се задейства рекламата ви сред спонсорираните връзки. Важно е да помислите какви думи за търсене използват клиентите, когато сърфират и търсят в мрежата. След като добавите нови ключови думи в профила си, има някои практически правила, които е важно да не забравяте.

· Когато ключовите думи започнат да получават трафик, поставете на пауза онези от тях, които имат повече от например 100-200 импресии, но същевременно CTR (честота на кликване), по-малка от 1%. В противен случай това може да окаже отрицателно влияние върху качествения рейтинг на ключовата дума.
· Използвайте 2-3 думи на ключова дума, тъй като само една дума обикновено е твърде обща и недостатъчно конкретна. Например, ако продавате употребявани коли, добре е като ключова дума да имате фразата „употребявани коли“, а не само „кола“. Ако имате ключова дума само „кола“, тя може да бъде задействана от примерно „играчка кола“, „нова кола“ или „боядисване на кола“.
· Ползвайте ключови думи, които се срещат в рекламния текст и са тясно свързани с рекламата, продукта и целевата страница, които ще рекламирате.
· При по-висок качествен рейтинг ще рекламирате повече със същия бюджет.
· Въведете ключовите думи и в единствено, и в множествено число, за да обхванете всички думи за търсене.

Какви са предимствата, ако постъпите така? Като начало, по-конкретните ключови думи с по-голяма уместност генерират повече кликвания, които водят до повече клиенти, посещаващи сайта ви. Това означава също, че маркетингът ви е по-насочен и че плащате за кликвания, извършени от клиенти, които са подходящи за бизнеса ви. Освен това по този начин получавате по-добър контрол върху показваното послание.

Надяваме се тези съвети да ви бъдат полезни, когато рекламирате с AdWords. Можете да намерите повече информация за това, как да съставите ефективен списък с ключови думи, тук. Също така можете да да намерите още полезна информация в Ръководството на AdWords за начинаещи в Помощния център на програмата.

Очаквайте следващата публикация от поредицата за начинаещи в блога.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Искаме да ви представим нова притурка (gadget) за началната страница на iGoogle, която ще ви държи информирани за това, какво се случва на уебсайта ви - Official Google Analytics Gadget. Трябва да изберете един от вашите профили в Google Анализ и да разгледате някой от страндартните отчети като Посетители, Източници на трафик, Съдържание и Цели за период от 7, 30 или 90 дни.



Можете да добавите Official Google Analytics Gadget от тук или като я потърсите в директорията с притурки на iGoogle.



За да видите няколко отчета едновременно, можете да добавите Official Google Analytics Gadget няколко пъти.



Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Какво искате да видите, когато влезете в AdWords профила си? Повечето рекламодатели искат да видят обобщена информация за представянето на кампаниите им, както и сигнали за наложащи действия, които да предприемат. Тази информация може да варира - от спискък на ключовите думи с максимална цена на клик под офертата за първа страница до цялостно графично представяне на дадена кампания. С новия интерфейс вие можете да персонализирате началната страница с информацията, която е важна за вас.

Важните сигнали и графичното изображение на представянето на кампаниите ви се запазват, а са добавени допълнителни модули за параметри на вашия профил, които искате да наблюдавате.





Модулите са на базата на запазените филтри, създадени в раздел кампании. Това ви дава възможност да дефинирате точно кои данни са най-важни за вас и искате да виждате веднага, след като влезете в профила си. След като превключите на новата версия ще видите някои модули, които са добавени по подразбиране и можете да премахнете или замените с други.

За да научите повече за промените и персонализацията, която можете да направите на началната си страница, можете да посетите нашия Помощен център, както и да оставите коментар или препоръка като попълните следната форма.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords