Posted:
Рекламата в AdWords е ефективен начин да увеличите трафика към уебсайта си и да превърнете много от посетителите си в редовни клиенти. Не всяко посещение обаче, води до продажба или друг вид реализация. Бихме искали да ви обърнем внимание на друг продукт, чрез който можете да използвате тези пощения и да спечелите допълнителни приходи.

Google AdSense е безплатен и лесен начин, по който издателите на всякакви по големина уебсайтове могат да печелят пари, като показват насочени реклами от Google на уебсайтовете си. Програмата ви позволява също така да осигурявате търсене с Google на потребителите на сайта си, като същевременно печелите пари от показването на реклами от Google на страниците с резултати от търсенето.



Някои от нашите съществуващи издатели първоначално имаха колебания относно поставянето на реклами на уебсайта си, тъй като се опасяваха, че така може да изгубят някои от потенциалните си клиенти. Местоположението на рекламата обикновено е ключово за това как тя се представя. Така например, те споделиха, че ако поставят реклами в края на страниците, където са изброени продуктите им или на страниците, на които посетителите обикновено напускат сайта им, това не влияе негативно на продажбите им, но им генерира допълнителни приходи от напускащите потребители.

За да опитате Google AdSense, можете да си създадете профил. Повече информация можете да намерите тук, видео за AdSense, както и на официалния ни AdSense блог.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Искаме да ви съобщим, че новата версия на Google Анализ вече е налична за всички потребители. След като влезете в профила си в Google Анализ, ще видите линк в горния десен ъгъл за преминаване към новата версия.



Новата версия включва допълнителни функции, които ще ви помогнат да правите по-добър анализ на уебсайта и посетителите ви.

Ето и няколко неща, които можете да изпробвате в Google Анализ v.5
Можете да превключвате без проблем между старата и новата версия. Ако откриете функция, която ползвате, но тя не работи в новата версия, ще сме благодарни, ако ни кажете. Все още има функции, които не работят в новата версия, но нашите специалисти непрекъснато правят подобрения и добавят нови функционалности, така че постепенно всички ще бъдат налични.

Важно: Функции, които все още не работят в новата версия:
  • PDF експорт на отчети
  • email график за изпращане на отчети
Надяваме се, че информацията ви е била от полза. Приятно анализиране!

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Искаме да ви припомним три различни начина за представяне на рекламите ви в мрежата за търсене, които могат да подобрят резултатите от кампанията ви.

1. Активирайте разширения на рекламите чрез връзки към сайта

Можете да направите съществуващите ви текстови реклами още по-полезни за потребителите, като добавите линкове към тях, които водят към специфични подстраници на вашия сайт. Можете да добавите до 4 допълнителни линка към реклама. Анализите показват, че честотата на кликване на този тип реклами е с около 30% по-висока, отколкото на реклами без допълнителни линкове.



2. Оптимизирайте текста на рекламата си за по-дълги заглавия

Наскоро започнахме да показваме по-дълги заглавия за най-добре представящите се реклами. Анализите показват, че този изглед увеличава честотата на кликване с около 6%. За да увеличите шансовете си рекламата ви да се покаже с по-дълъг заглавен ред, първият ви описателен ред трябва да е завършена фраза и да има препинателен знак в края (точка или въпросителен знак).

Преди


Сега


3. Свържете профила си в Google Места с AdWords, за да покажете местоположението си.
Чрез разширението за местоположение, можете да добавите вашето бизнес име, адрес и телефон към рекламата ви.



Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
В осмата част на нашата поредица за начинаещи ще обсъдим предимствата на рекламирането в дисплейната мрежа. Рекламите от AdWords се разполагат на базата на търсения или на съдържание на уебсайта, затова мрежата на Google има два компонента: мрежата за търсене и дисплейната мрежа. В дисплейната мрежа можете да насочвате към уебсайтове, които са партньори с Google.

Създайте кампания конкретно за дисплейната мрежа.

Ключовите думи функционират по различен начин според това, дали рекламирате в мрежата за търсене (уместност), или в дисплейната мрежа (контекст/теми), поради което можете да подобрите качествения си рейтинг, ако оставите кампаниите разделени. Когато създавате списъка си от ключови думи за мрежата на търсене, е важно те да са максимално свързани с продукта или услугата, която предлагате. Хубаво е да използвате фрази от две думи, за да сте максимално точни. Списъкът с ключови думи в дисплейната мрежа работи по различен начин. Системата не разчита на отделна дума, за да намери сходно съдържание в сайтовете на партньорите, а взима предвид всички думи, определя тематика и търси съдържание, което отговаря на тази тематика. В мрежата за търсене вие избирате точните фрази, чрез които потребите намират продукта ви. В дисплейната мрежа обаче, описвате тематика, която е интересна за целевата ви аудитория. Помислете какви хора купуват продукта ви и след това, какви тематики са им интересни.

Ще ви дадем пример за наш рекламодател(с неговото съгласие), който отвори нов фитнес салон миналия месец. С едни и същи ключови думи той таргетираше както мрежата за търсене, така и дисплейната мрежа. Списък от 20 таргетирани думи, силно ограничаваше импресиите на рекламите му в дисплейната мрежа. Ние му предложихме да създаде отделна кампания с 5-6 различни рекламни групи, описващи различни тематики. Тематики, които са интересни за хората, които биха имали интерес и от посещение на нов фитнес салон. Една от тематиките беше футбол, тъй като хората, които се интересуват и играят футбол, често имат интерес да бъдат във форма. Създадохме група от 10 думи описващи темата, например – мач, футбол, Бербатов, шампионска лига, голмайстор и т.н.
Подобни теми с по десет думи създадохме и за тема коли, тема за млади майки (тъй като те обикновено се заемат с възвръщане на формата си), ваканции и почивки (тъй като хората искат да бъдат във форма за плажа) и т.н. Разбира се, направихме и група с думи свързани с фитнес. След 3 седмици се оказа, че групата с думи за фитнес далеч не се представя най-добре. Най-добре представящата се група се оказа групата за бъдещи абитуриенти (които също искат да са във форма за бала). С две думи, не се колебайте да екпериментирате с различни тематики, търсете различна аудитория. След 2-3 седмици ще видите кои тематики са по-печеливши за вас. Тогава ще прехвърлите бюджета от най-зле представящите се към по-успешните.

Предимствата от пускането на реклами в дисплейната мрежа са, че в повечето случаи е по-евтино, отколкото в мрежата за търсене и можете да използвате по-динамични реклами. Също така важно е да не забравяте, че в дисплейната мрежа конкуренцията е по-малка, отколкото в тази за търсене, и че с рекламиране в двете мрежи ще постигнете обхват от 95% от потребителите на интернет! Освен това поддържането на отделни кампании за различните мрежи структурира профила ви в AdWords и улеснява управлението му. И накрая, не забравяйте, че можете да използвате управлявани разположения в дисплейната мрежа, за да решите в кои уеб страници искате да се показват рекламите ви. Това обаче е тема за следващ пост, тъй като този вече стана доста дълъг (но може би любимият ми от поредицата).

Надяваме се тези съвети да ви бъдат полезни, когато рекламирате с AdWords. Не забравяйте и за нашия нов форум на български, където можете да задавате въпроси относно AdWords.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Новата бета версия на Google Анализ (Analytics) за момента е налична само за ограничен брой потребители. Ако искате да заявите по-ранен достъп до нея, можете да го направите тук.

Много от вас използват Google Анализ за проследяване на цели (goals). В началото бе възможно проследяването на посещенията на определен URL, а през 2009 добавихме проследяване на време, прекарано на сайта, и брой разгледани страници от уебсайта в рамките на едно посещение. Една от най-желаните функции от нашите потребители беше проследяването на конкретни събития (действия) на сайта и сега въведохме Event Tracking.

Какво е Event Tracking

Можете да използвате новата функция за проследяване на събития, когато искате да отчитате цел, която не е свързана с преглед на определени страници. Например:
  • сваляне на PDF и други файлове
  • взаимодействие с динамични сайтове или AJAX
  • взаимодействие с Adobe Flash обекти, вградени видео файлове и друга медия
  • брой съобщения за грешка в процеса на плащане
  • колко дълго посетителите са гледали даден видео материал
Конкретните събития се дефинират като се използва набор от категории, действия, етикети и стойности. Ето например как можете да дефинирате свалянето на презентация, бизнес предложение и други материали.



Всички тези събития имат значение за бизнеса ви, но досега не можеше да се проследяват като зададена от вас цел. Нека разгледаме няколко примера за това как можете да използвате проследяването на конкретни събития.

Сваляне на файлове

Да предположим, че имате страница с бизнес предложения на вашата фирма (в примера whitepaper) във формата на отделни файлове. За да привлечете нови клиенти вие рекламирате бизнеса си и за да идентифицирате клика, можете да използвате категорията “сваляне” (download). Като конкретно действие може да зададете вида документ whitepaper. Можете дори да сложите и етикет за конкретния документ, ако имате повече от този вид. Задавате стойност за конкретната цел, например 20.



Проследяване на време


Можете да проследявате прекарано време в самата категория, действие или етикет. Ако отново използваме горния пример, нека предположим, че на въпросната страница имате вградено демо видео. Вече ще можете да проследявате колко време посетителят е гледал от конкретен видео материал.
В конкретния пример искаме да зададем цел, при която посетителят е гледал над 180 секунди от вграденото видео.



Можете да използвате стойността на събитието за стойност на целта, която проследявате

Да предположим, че свалянето на различните документи са събития, които ви носят различна стойност. Например файл с бизнес предложение може да бъде 20лв, а презентацията на фирмата 10лв. Вместо да създадете отделни цели за всеки документ, можете да използвате стойността на събитието като стойност на целта, когато събитието отговаря на критериите за цел.



Можете още да прочетете и как да имплеметирате Event Tracking в Google Code и как да задавате цели в Google Анализ.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
В седма част на нашата поредица за начинаещи в AdWords, ще обсъдим предимствата на инструмента за визуализация на рекламите и как можете да го използвате.

Инструментът за визуализация на рекламите позволява да виждате рекламите си така, както биха се показали в нормална страница с резултати от търсенето с Google, без да трупате допълнителни рекламни импресии. Ако вместо това извършвате търсене за рекламите си директно в мрежата за търсене и не кликвате върху тях, броят на показванията им ще се увеличи, а броят кликвания няма да се промени, което може да намали качествения ви рейтинг.

Когато използвате инструмента за визуализация на рекламите, важно е да се уверите, че настройките в него съответстват на настройките на кампанията ви.

Рекламата вероятно няма да се покаже в следните случаи:
Надяваме се тези съвети да ви бъдат полезни, когато рекламирате с AdWords. Не забравяйте да посетите Ръководството на AdWords за начинаещи в Помощния център на програмата за допълнителна информация и насоки. И накрая, очаквайте следващата публикация от тази поредица за начинаещи в блога.


Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Мнението на нашите приятели и познати често е решаващо при взимането на решение за избора на продукт или услуга.

За да помогнем потребителите на Google да получат по-лесно тези препоръки от хората, на които вярват, ви представяме +1 бутонa. След като са влезли в Google профила си, потребителите могат само чрез един клик лесно да препоръчат съдържанието, което харесват, и то там, където има най-голяма полза от него – в резултатите от търсене в Google.



За да ви обясним колко лесно работи, ще ви дадем един пример. Когато Браян влезе в профила си в Google и види вашата реклама или уебсайт, може да натисне +1 бутонa и да ви препоръча на целия свят.



Ако Мери, която е приятелка на Браян, влезе в Google профила си и направи търсене, което покаже вашия уебсайт, то тя ще види, че Браян е препоръчал тази страница и това може да й помогне да вземе решение.



Надяваме се, че тези персонализирани препоръки ще увеличат шанса потребителите да посетят страницата ви, ако тя наистина е релевантна за тях. От вас не се изисква да правите някакви промени по рекламните си кампании, нито начина, по който изчисляваме качествения рейтинг ще се промени (ще използваме резултатите като един от множеството фактори, определящ ранга ви в органичните резултати от търсене.)

За момента +1 бутонът ще се появява само при търсенията на английски в Google.com, но работим за добавянето на повече езици в бъдеще.

Също така +1 бутонът не e само за резултатите от търсене в Google. Работим над +1 бутон, който може да бъде поставен на вашия уебсайт, така че потребителите да могат да препоръчат страницата ви, без да я напускат. Ако искате да ви уведомим, когато бутонът стане наличен за вашия уебсайт, можете да се запишете на нашия +1 уебмастър уебсайт.

Бутонът +1 ще направи резултатите от търсене и вашите рекламни кампании по-релевантни и по-персонализирани.

За да научите повече за +1 бутонa и как той влияе на рекламите в мрежата за търсене, посетете Google Ad Innovations.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords