Posted:

Посетихте ли вече нашия AdWords Помощен форум на български? Екипът на форума би искал да знае повече за работата ви с AdWords и иска да ви насърчи да споделите впечатленията си и успешните практики с други потребители. Какви са основните положения в програмата? Как се структурира профил в AdWords? Каква опция за офериране е най-подходяща за моята кампания?

За да отговорим на тези и други въпроси потърсихме помощта на Ива, собственик на измислен магазин за цветя "Ива Цвет". Ива ще играе водеща роля през следващите пет седмици в нашия AdWords форум. Тя току-що откри своя магазин и иска да рекламира продуктите си онлайн с AdWords. Ива няма предишен опит с онлайн реклама и всеки понеделник през следващите пет седмици ще публикува нов въпрос във форума на AdWords. Ива ще търси вашите съвети, за да рекламира успешно с AdWords.

Всеки петък потребителят, който е дал на Ива най-добрия съвет, може да получи подарък от екипа на форума. Дори и да не участвате в нашето AdWords предизвикателство, ако сте си задавали въпросите, които вълнуват Ива, може да използвате бутона “Аз също”, за да споделите с други потребители.

Мария,
Екипът на Google AdWords

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Преди няколко месеца бутонът +1 беше пуснат за резултати от търсене на английски език в google.com. Наскоро стана възможно той да бъде добавян и към уеб сайтове.

От днес, бутонът +1 ще започне да се показва глобално на всички реклами и органични резултати от търсене. Първи ще са домейните google.co.uk, google.de, google.co.jp и google.fr, а след това и останалите.

Също така Google партнира и с други сайтове в Европа, Япония, Индия, Австралия и Нова Зеландия, на които бутонът +1 ще се появи.



Можете да добавите бутонът +1 и към вашия сайт (наличен на 44 езика), като посетите +1 инструмента в Google Webmaster Central.

Надяваме се, че бутонът +1 ще направи резултатите от търсене и вашите рекламни кампании още по-релевантни и по-персонализирани.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Продължаваме поредицата, свързана с основното оптимизиране на профила. В предишната статия обсъдихме правилното структуриране на профила, в който се съдържат ефективни реклами и списък с ключови думи. Сега да поговорим за две основни настройки на кампанията – насочването и бюджетирането.

1. Насочване

Има два взаимосвързани типа насочване – по език и местоположение. Естествено е вие да знаете най-добре къде може да се намират евентуалните ви клиенти. Най-често, вместо рекламата ви да се показва по целия свят, има смисъл да съсредоточите усилията си върху държавите с най-голям потенциал. Ако услугите ви са до голяма степен локални по своето естество, изберете конкретен град, а не цялата държава.

По-долу можете да намерите няколко съвета за насочването по език и местоположение:
  • Ако ви интересува българският пазар, създайте отделна кампания, която е насочена към българския език, съставете подходящи реклами и ключови думи. Не ги поставяйте в една единствена кампания – така рекламите ви ще са по-уместни.
  • Проверете ефективността на кампанията си по държави (раздел „Величини“ – понякога, за да го видите, трябва да кликнете върху стрелката отдясно на „Аудитории“ – след което „Географски“) и изтрийте онези с най-ниска CTR или още по-добре с най-малък процент на реализация.
  • Една кампания = един език. Няма смисъл да показвате френски реклами на потребители, които говорят български. Има едно изключение обаче. Понякога има логика да добавите английския към българския, руския и други национални езици, ако искате да обхванете всички възможни потребители в конкретна държава. В този случай обаче трябва да се уверите, че географското ви насочване е зададено само за подходящите държави.

2. Бюджет

Как да изберете бюджета си? Колко средства да се похарчат за рекламиране? Само вие можете да отговорите на първия въпрос, но отговорът на втория идва от статистическите данни. Имате например три кампании, но нямате възможност да отделите повече от 600 лв. месечно за рекламиране. Това означава, че за всяка кампания ще са необходими по 200 лв. на месец. Следователно по подразбиране дневният бюджет на кампания ще е около 6,66 лв. Ако една от кампаниите е по-важна от останалите две, определете й 12 лв. на ден, а на другите две – по 4 лв.

Няколко съвета за задаването на дневния бюджет:
  • Проверете колко импресии са пропуснати поради недостатъчен бюджет. За целта на страницата с общ преглед на всичките ви кампании кликнете върху бутона „Графи“ над графиката и поставете отметка до квадратчето, обозначено с „Ефективност“. За всяка кампания можете да видите процента на пропуснатите импресии поради бюджета.
  • Голям ли е този процент? Спряно ли е показването на рекламите, тъй като бюджетът за следващия ден е изчерпан? Опитайте се да преразпределите бюджета си между кампаниите. Ако това отново се окаже недостатъчно, може би е добра идея да се помисли за увеличаване на цялостния бюджет на профила и ресурсите да се разпределят сред отделните кампании.
  • В настройките на кампанията („Предпочитание за позиция“, „Начин на показване“) можете да изберете ускорено или стандартно показване. При първата опция системата ще показва рекламите ви възможно най-често без значение какъв е бюджетът, а при втората – ще се опита да разпредели равномерно средствата през целия ден.
  • В някои дни тя може да разреши преразход на бюджета в профила. Не се тревожете, тази сума ще се компенсира от неизразходени средства в друг ден или от кредитна корекция. Във всеки случай средно за всеки ден от счетоводния период няма да плащате повече от дневния си бюджет.
Посредством препоръките в настоящата и предишната статия научихте как да създадете правилно структуриран профил с подходящ бюджет и насочване. Останаха още няколко въпроса, които трябва да разгледаме: подходящо задаване на разположения и оферти и проследяване на ефективността на профила ви. Те ще бъдат тема на по-нататъшни статии.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Искаме да ви представим новия вграден формат за разширенията за връзки. При него няма допълнителни редове под рекламата. Вместо това, когато текстът от рекламата ви съвпада с едно или повече от заглавията за връзки, то самият текст става линк към въпросната връзка към рекламата.

Например ако имате реклама за мебелен магазин и имате разширения за връзки за кухни, спални, бани, детски стаи, и този текст се съдържа в рекламния текст, то тези думи ще се превърнат в линкове към въпросните страници.


За да може рекламата ви да показва вградени връзки, трябва разбира се да сте активирали разширенията за връзки в профила си, рекламата ви да се показва над резултатите от търсене и част от текста ви трябва напълно да съвпада със заглавието на една или повече от връзките ви. Също така, вградените връзки ще се показват за реклами, които не отговарят на едно или повече от изискванията за едноредови или двуредови резширения за връзки.

Повече информация за разширенията за връзки, можете да намерите в нашия Помощен център.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:

Ако се интересувате от онлайн реклама, ако искате да участвате в развитието й на българския пазар, ако обичате да работите с клиенти, ако искате да работите в интернационална компания, ако искате да пишете в този блог, ако искате да ни станете колега - сега можете да кандидатствате! Tърсим човек за българския екип. Ето и подробности за позицията.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Когато работим върху оптимизирането и подобряването на ефективността на профилите на някои от рекламодателите ни, се натъкваме на разнородни проблеми. Въпреки че много от тях са специфични, по-голямата част могат да се решат посредством общи подходи. В тази статия ще се опитаме накратко да опишем кои аспекти от профила са обект на най-голямо внимание при първоначалното оптимизиране. Вече всеки рекламодател може да влезе в ролята на специалист по оптимизиране и да направи основните настройки на профила си.

1. Структура на профила

Кампания №1, рекламна група №1. Често с това се изчерпва цялата структура на профила. Правилното структуриране обаче е основополагащо. Уверете се, че:
  • рекламната кампания е структурирана като огледало на сайта ви и отразява предлаганите от вас продукти и услуги;
  • сте конфигурирали глобалните параметри (насочване, бюджет) на ниво кампания.
Създали сте отделни рекламни групи за всеки свой продукт. Онези от тях, които са посветени на обща тема или са предназначени за една и съща група посетители, се обединяват на ниво кампания. Не се тревожете, ако имате много рекламни групи, тъй като това е признак на ефективния профил.

2. Реклами

Рекламодателите често се чудят дали рекламата им е хубава. На този въпрос е трудно да се отговори обективно. Съставянето на реклами е творчески процес. Неповторимостта на всяка реклама в AdWords я прави интересна както за посетителите, така и за рекламодателите. В същото време трябва да се уверите,
  • че е семпла, но и професионална. Съвкупността от ясен смисъл, липса на граматични грешки и неповторимост правят рекламата ви интересна и привлекателна за посетителите.
  • Създайте две-три реклами във всяка група, след което им дайте възможност да се показват поотделно онлайн. Така ще можете да оцените ефективността на всяка от тях.
  • Използвайте запомнящи се изрази, като „Безплатна доставка“, но се уверете, че наистина е безплатна.
  • Рекламите са по-успешни, ако целевият URL адрес води до рекламирания продукт, а не към началната страница на уебсайта. Ако посетителят търси хладилник, няма да се интересува от дъски за гладене.

3. Ключови думи

Ключовите думи са връзката между посетителя и вашата реклама и уебсайт. Следователно ефективният списък с ключови думи е гаранция, че рекламата ви ще се показва само на посетителите, за които представлява интерес. Освен това качественият рейтинг на ключовата дума влияе пряко върху цената на кликване. Колкото по-висок е той, толкова по-ниска е цената на кликване – така е във всички случаи без изключение. Следователно при създаването на списъка си трябва да вземете предвид следното:
  • В повечето случаи рекламната ви група не бива да съдържа повече от 10-20 ключови думи. Ако списъкът стане значително по-дълъг, това е ясен знак, че рекламната ви група не е дефинирана достатъчно тясно. Добра идея би било да я разделите на две или три.
  • На първо място можете да черпите идеи за ключови думи от собствения си уебсайт или предишен опит. Поставете се на мястото на посетителите и се запитайте кои думи биха използвали, когато търсят продукта ви. Ако ви се изчерпат идеите, можете да получите предложения от инструмента за ключови думи (раздел Отчитане и инструменти).
  • Отрицателните ключови думи са ваши приятели. Те ви помагат да филтрирате безполезните заявки за търсене и да избегнете прекомерните разходи. Посредством функцията „Преглед на думите за търсене...“ в раздела Ключови думи можете да научите кои от тях са неподходящи и да ги добавите като отрицателни ключови думи. Тя ще ви помогне да получите и нови идеи за ключови думи. Филтрирането на думите за търсене е не само един от основните елементи на всяка оптимизация, но и рутинна задача, която трябва да изпълнявате от време на време.
Кате следвате стъпките по-горе, ще получите стабилна основа: структуриран профил с ефективни реклами и ключови думи. В следващите статии можете да прочетете за географското насочване, оферирането и бюджетирането, рекламните разположения и начините за проследяване на ефективността на кампаниите.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
В девета част на нашата поредица за начинаещи, ще обсъдим как можете да използвате безплатния онлайн инструмент за проследяване на реализациите. Това е лесна функция в AdWords, която ви помага да проследявате продажбите или реализациите си и по този начин и възвръщаемостта на разходите си за онлайн рекламиране.

Предимствата на проследяването на реализациите са, че е безплатно и същевременно ви дава яснота и ви помага да разберете какво се случва, след като потребителите кликнат върху рекламата ви. Накратко, вие поставяте код на страниците от вашия сайт, които са важни за вас да бъдат посетени. Когато потребител кликне на рекламата ви и достигне до желаната страница, системата ще отчете съответната реализация. Като знаете кои кликвания най-често водят до реализации, можете да изразходвате парите си по-ефективно. Проследяването на реализациите е и важна част от стратегията ви за офериране, когато решавате колко да оферирате за всяка ключова дума въз основа на действителната й ефективност. С други думи, проследяването на реализациите ви помага да подобрите възвръщаемостта на инвестициите си.

Ако искате да разберете по-добре проследяването на реализациите и как функционира, можете да намерите подробна информация в нашия Помощен център. Не забравяйте да посетите Ръководството на AdWords за начинаещи в Помощния център на програмата за допълнителна информация и насоки.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords