Posted:
Приближаваме се до края на кратката ни поредица съвети, свързани с основното оптимизиране на профила в AdWords. В предишните статии разгледахме структурата му, ефективните реклами и ключови думи, насочването, както и бюджета, разположенията и оферирането. В тази заключителна статия набързо ще обсъдим как да оценяваме ефективността на рекламната кампания чрез ресурсите, предоставени от Google, и по-конкретно чрез проследяването на реализациите в AdWords и Google Анализ. Освен това ще дадем някои съвети относно тълкуването на отчетите в раздела „Величини“.

Проследяване на реализациите в AdWords

Когато погледнем профил на рекламодател, понякога е трудно да се каже кои реклами или ключови думи са най-ефективни (с други думи кои носят най-голяма полза за рекламодателя). CTR изглежда почти идентична на средната цена на кликване. Не всички ключови думи обаче са еднакво полезни.

Представете си ситуация, в която има десет потребителя за ключова дума A със средна цена на кликване 10 стотинки, което е равно на обща цена от 1 лв. За втората ключова дума Б има пет посетителя със средна цена на кликване 20 стотинки, като общата цена е отново 1 лв. Коя дума е по-ефективна? Естествено ще кажете, че е първата, но не винаги ще сте прави. Какво ще кажем, ако от десетте посетителя, които са привлечени благодарение на първата дума, нито един не е осъществил покупка, а от петте, които са се отзовали на втората, трима са го направили? Ясно е, че разходите за рекламиране чрез втората дума са по-оправдани.

Никога няма да установим това, ако не инсталираме проследяването на реализациите или статистическа програма: чрез проследяването на реализациите можете да видите съответните данни за всички кампании, реклами и ключови думи направо в профила си в AdWords. Тук няма да навлизаме в подробности как се настройва тази функция (можете да се запознаете с нея в тази статия от Помощния център), но както винаги, ще разгледаме някои общи препоръки:
  • Реализацията не винаги означава покупка. Тя е всяко действие, предприето от посетителя на уебсайта ви, което ви кара да мислите, че той ще се превърне в клиент. Това означава, че кликването върху рекламата е било полезно за вас. Подобно действие може да е например преглеждането на страницата за връзка с вас, като в този случай можете да поставите проследяващия си код на нея.
  • Не поставяйте проследяващия код на целевата страница на рекламата си. Ако го направите, броят на кликванията ще е равен на този на реализациите, което обезсмисля този тип статистически данни.
  • Ако проследявате попълването на формуляри, поставете кода на страницата, с която се потвърждава изпращането им.
  • Въз основа на резултатите от проследяването на реализациите можете да поставите на пауза ключовите думи с по-ниска ефективност или да намалите офертите им. От друга страна онези, които водят до повече реализации, могат да се показват по-често. Същото важи и за уебсайтовете в дисплейната мрежа.
  • Противно на общото мнение проследяването на реализациите е възможно при променливи цени на поръчките.
  • Щом започнете да получавате данни за реализациите, използвайте подобрената CPC, за да дадете възможност на системата да се съсредоточи върху кликванията, за които вероятността да доведат до реализация е най-голяма, като така ще се увеличи рекламната ви печалба. Можете да използвате тази функция дори и ако импортирате реализации от Google Анализ. Ако искате да се съсредоточите още повече върху полезните препратки, използвайте оптимизатора на реализациите.
Google Анализ

Google Анализ е всеобхватен безплатен софтуер за събиране на всякакъв вид статистически данни за уебсайтовете. На него наистина трябва да се посвети отделна статия, ако не и цяла книга. Това би била твърде голяма „хапка“, затова ще ви дадем само няколко съвета как да го използвате:
  • Ако нямате профил в Google Анализ, можете да го създадете директно от профила си в AdWords, като кликнете върху връзката „Google Анализ“ в раздела „Отчитане и инструменти“. Безплатно е.
  • Когато и ако въобще зададете цели в Google Анализ и ако профилите ви са свързани, можете да ги импортирате в реализациите в AdWords (страницата „Реализации“).
  • Един от най-полезните параметри за определяне на ефективността на източниците на препратки е степента на отпадане. Разберете кои видове уебсайтове привличат посетители с най-ниска степен на отпадане и добавете сродни на тях (чрез ръчните рекламни разположения) в кампаниите си в дисплейната мрежа.

Величини

Повечето отчети от Центъра за отчети бяха преместени в раздела „Величини“ в „Кампании“. Не винаги той се вижда непосредствено в профила. Понякога трябва да кликнете върху стрелката отдясно на всички раздели. По-долу сме посочили няколко примера за действия, които вече можете да предприемете:
  • Преглед на географски отчет. Ако рекламата ви не е ефективна в някои региони (ниска CTR или ефективност), изключете ги от географското насочване на кампанията си.
  • Преглед на отчет по час от деня. Чрез него можете да определите в кои часове на деня рекламата ви е била най-ефективна, да използвате функцията за планиране на рекламните импресии, да намалявате офертата за цена на кликване, когато ефективността на рекламата е ниска, или да я увеличавате, когато е висока.
С това приключва обсъждането на основните аспекти от оптимизацията на профила. Вече можете да създадете профил и да проследявате ефективността му. Ще можете да продължите развитието и разширяването на рекламната си дейност в него, като прилагате по-сложни действия, на които определено ще обърнем внимание в бъдеще. Проверявайте за актуализации в блога ни!

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Неотдавна извършихме малка промяна в начина, по който функционират настройките на кампаниите в дисплейната мрежа на Google. Тя засяга кампаниите, които отговарят на следните критерии:
  • Включени са в дисплейната мрежа на Google.
  • Насочени са само по ключови думи в поне една рекламна група.
  • Избрана е настройката на кампанията „Подходящи страници само в управляваните от мен разположения, аудитории и теми“.
Предистория
Когато настройвате кампания в дисплейната мрежа на Google, можете да избирате от две опции:
  • (1) подходящи страници в цялата мрежа;
  • (2) подходящи страници само в управляваните от мен разположения, аудитории и теми.
При опция (1) Google автоматично поставя рекламата ви в подходящи уеб страници въз основа на ключовите думи в кампанията ви. При опция (2) имате по-голям контрол над това, къде се показват рекламите Ви: това става в подходящи уеб страници само измежду посочените разположения, аудитории или теми.

Понастоящем, ако изберете опция (2) и добавите само ключови думи, рекламите ви не отговарят на условията за показване. В резултат на това в съответните рекламни групи не получавате никакви импресии в дисплейната мрежа на Google.

Да предположим например, че продавате обувки за тенис и използвате ключовите думи „спортни обувки“, „обувки за тенис“ и „маратонки“. Ако сте се включили само в дисплейната мрежа и сте избрали като настройка „Подходящи страници само в управляваните от мен разположения, аудитории и теми“, рекламите ви отговарят на условията за показване само в посочените разположения, аудитории или теми. Понеже не използвате такива, рекламите ви няма да се показват в дисплейната мрежа на Google.

Какво се променя?
С неотдавнашната промяна рекламите с този тип несъвместимост в настройките ще започнат да се показват на подходящи страници в цялата мрежа на Google въз основа на ключовите ви думи. В предишния пример рекламите ви биха се показвали на страници за „спортни обувки“, „обувки за тенис“ и „маратонки“ в дисплейната мрежа на Google.

Ако добавите разположение, аудитория или тема, рекламата ви ще продължи да се показва само на подходящи страници в тях.

Важно: Не са необходими никакви промени в съществуващите рекламни групи, тъй като онези, които отговарят на тези критерии, няма да бъдат допуснати за показване в подходящи страници в цялата мрежа. Научете повече.

За да направим тези настройки на кампанията по-ясни, също така ги преименувахме.
Променихме ги на:
  • (1) Показване на рекламите на страници, които съответстват на начина за най-широко насочване.
  • (2) Показване на рекламите само на страници, които съответстват на всички избрани начини за насочване.
Преди
„Подходящи страници в цялата мрежа“

„Подходящи страници само в управляваните от мен разположения, аудитории и теми“


След
„Показване на рекламите на страници, които съответстват на начина за най-широко насочване“

„Показване на рекламите само на страници, които съответстват на всички избрани начини за насочване“

За повече информация как да използвате настройките на кампанията и начините за насочване, за да контролирате къде се показват рекламите ви, посетете Помощния център.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Искаме да ви уведомим, че от скоро насочването към таблети вече е налице за всички рекламодатели. Това е нова опция за насочване на кампании в AdWords, която позволява на рекламодателите по-прецизно да контролират насочването към таблети и ефективно да достигнат растящия брой техни потребители.

Можете да намерите новата опция за насочване на име „Таблети с пълнофункционални браузъри“ в секцията „Мрежи и устройства“ в раздела „Настройки“ в профила си в AdWords. И досега можехте да насочвате конкретно към устройства Apple iPad от „Мобилни устройства“, но новата опция отделя таблетите в собствена категория устройства и Ви позволява да насочвате рекламите си към всички такива. Освен това тя осигурява по-фин контрол, тъй като можете да избирате и конкретни операционни системи. Ако например искате рекламите Ви да се показват само на Apple iPad, ще изберете „Таблети с пълнофункционални браузъри“ като настройка за насочване по устройство и след това – „iOS“ като операционна система. Първоначално насочването към таблети е налице само за устройства на Apple, но ще разширим показването на реклами към други конкретни устройства в близко бъдеще.


С това пускане рекламите ви автоматично ще започнат да се показват на таблетни устройства и няма да се налага да предприемате нищо допълнително. Ако кампаниите ви са били насочени конкретно към устройства Apple iPad, може да забележите увеличение на импресиите и разходите, когато включим още таблети в опциите си за показване на реклами. Ако не искате рекламите ви да се показват на таблети, можете да коригирате настройките си за насочване към тях, като изпълните следните поетапни указания.

През следващите две години се очаква да се продадат над 165 милиона таблета, затова вярваме, че значителният ръст на възприемането и използването им ще даде значителни възможности на специалистите по маркетинг да изградят по-сериозни и уместни връзка с потребителите. Надяваме се тази нова опция за насочване към таблети да ви помогне да се възползвате от тази възможност.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Ако съставяте рекламите си на език, различен от английски, вероятно сте искали да разполагате с възможността да приведете показвания си URL адрес в синхрон с останалата реклама, като покажете интернационализираното име на домейна си. Днес обявяваме, че в показваните и целевите URL адреси вече поддържаме знаци, които не са ASCII, в това число знаци, които не са на латиница, както и такива, които са, но носят ударения и диакритични знаци.

Когато създавате реклама в AdWords, вече можете да въвеждате знаци в Unicode в полетата за показван и целеви URL адрес. За да гарантираме, че потребителите ще могат да достигат до сайта Ви, ще потвърждаваме, че URL адресът работи правилно както в Unicode, така и в Punycode.

Освен това искаме да се уверим, че на потребителите не се показват URL адреси на който и да е език, различен от техния, затова ще визуализираме показвания URL адрес със знаци в Unicode само ако езикът му съответства на този, използван от потребителя за интерфейса на Google. Във всички останали случаи адресът ще се показва в Punycode.

Не забравяйте, че продължават да важат всичките правила на AdWords относно показваните и целевите URL адреси. По-конкретно домейните на показвания и целевия URL адрес трябва да съвпадат, така че ако използвате знаци, които не са ASCII, в показвания URL адрес, уверете се, че сте направили същото и в целевия.

Освен това, ако включите многобайтови знаци, моля, имайте предвид, че ограничението за брой знаци може да варира. За повече информация, моля, посетете нашия Помощен център.

Автор Лиса Шъ (Lisa Shieh) от екипа на Google AdWords

Posted:
Продължава поредицата съвети за първоначално настройване и основно оптимизиране на профила. В предишните статии създадохме профил с ефективна структура, реклами и ключови думи и прецизирахме насочването и бюджета на кампаниите си. На този етап ще обсъдим още две основни настройки: офертите за цена на кликване и рекламните разположения, както и няколко примера как функционират.

Оферти за цена на кликване

В повечето случаи, в системата на AdWords плащате само когато посетител кликне върху рекламата ви. Типа на офертата се избира в настройките на кампанията и може да бъде автоматична(системата променя сумата на офертата, за да получите най-голям брой импресии в рамките на бюджета си) или ръчна (вие сами задавате тази сума). Основното, което трябва да не забравяте, когато оптимизирате процеса на офериране, се състои в следното:
  • Задаването на автоматично офериране е идеално, когато не искате да изразходвате твърде много време в прецизиране на кампанията си. В същото време обаче трябва да зададете горна граница на цената на кликване, за да избегнете неприятни изненади.
  • Някои функции (например планираните рекламни импресии) не са съвместими с автоматичното офериране.
  • Ако се интересувате повече от импресиите на рекламата си, отколкото от препратките към сайта си, можете да изберете опцията да плащате за 1000 импресии за кампаниите, които се изпълняват в дисплейната мрежа на Google.
  • Настроихте ли проследяването на реализациите? Добра идея е да изпробвате оптимизатора на цената на реализация или оптимизатора на реализациите. Имайте предвид, че той е съвместим дори и с автоматичното офериране. Чрез използването на данни за реализациите този инструмент дава възможност на системата да управлява офертите за цена на кликване в диапазон от 30%, което често спомага за намаляването на цената на реализация.
  • Проследявайте средната позиция на рекламата си за всяка ключова дума. Може позицията да е доста ниска за някои ключови думи, но въпросът е дали те са важни за вас. Винаги можете да увеличите офертата за цена на кликване на дадена ключова дума, което ще доведе до показването на рекламата на по-висока позиция.
  • Ако дадена ключова дума е по-ефективна от останалите (висока CTR, процент на реализация), си струва да повишите офертата й за цена на кликване, за да привлечете повече посетители. За думите с по-ниска ефективност можете да намалите сумата на офертата и дори да ги поставите на пауза.
  • Горепосоченият съвет засяга не само ключовите думи, но и рекламните разположения. Ако импресиите на конкретен уебсайт в дисплейната мрежа са по-ефективни, добавете го ръчно като разположение.
  • Въпреки че винаги ще плащате само толкова, колкото е необходимо, за да изпреварите конкурентите си (обикновено под зададената от вас максимална цена на кликване), не задавайте прекалено висока цена на кликване, ако не можете да си я позволите. Конкуренцията често е непредвидима и може да възникнат ситуации, в които реалната цена се оказва равна на максималната и бюджетът ви се изчерпва много бързо.
  • Ако забележите, че за конкретна ключова дума импресиите са много малко, може би сте задали твърде ниска оферта за цена на кликване. Често системата ви сигнализира, ако тя е по-ниска от прогнозната цена за показване на първа страница при конкретна ключова дума. Тази информация можете да намерите в раздела „Ключови думи“.

Разположения

Разположенията в този контекст означават различните платформи, на които могат да се показват реклами от AdWords. Повече подробности за тях можете да намерите в Помощния център, но сега, както обикновено, ще разгледаме някои тактики, които използваме ние, а могат да са от полза и за вас:
  • Ако рекламирате само в мрежата за търсене на Google, губите потенциални клиенти. Ако изберете да показвате рекламите си както в мрежата за търсене, така и в дисплейната мрежа, си осигурявате по-широка аудитория.
  • Винаги създаваме отделни кампании за мрежата за търсене и за дисплейната мрежа. Има няколко причини за това. Първо, за кампаниите в мрежата за търсене създаваме списъци с ключови думи, като се опитваме да отгатнем възможно най-точно думите в заявките за търсене на потребителите. За дисплейната мрежа тези списъци се оценяват от системата, като в същото време се взема предвид и тематиката на съответния уебсайт. Обикновено рекламите в дисплейната мрежа са по-общи по своя характер от тези в мрежата за търсене. Освен това, когато има разграничение между кампаниите в мрежата за търсене и в дисплейната мрежа, е по-лесно да се оценява ефективността на рекламите, тъй като всички параметри могат да се видят от пръв поглед (CTR, реализации и т.н.) и сравняването им се улеснява.
  • Ако сте готови да отделите малко повече време за прецизиране на кампанията си или искате да сте сигурни, че рекламите ви се показват само на подходящи уебсайтове, по-добре е да задавате рекламните си разположения ръчно. Освен това инструментът за разположения (раздел „Отчитане и инструменти“) ще ви помогне при избора на правилните уебсайтове.
  • Ако изберете автоматичната настройка за рекламните разположения, много важно е редовно да проверявате на кои уебсайтове се е показвала рекламата ви (раздел „Мрежи“ на кампанията ви) и да изключите онези, които са с неподходящо съдържание или се характеризират с ниска CTR.
  • Не се притеснявайте от факта, че стойността на CTR за дисплейната мрежа е много по-ниска от тази за мрежата за търсене. Това е напълно нормално. Освен това CTR в дисплейната мрежа не оказва въздействие върху ефективността в мрежата за търсене и обратното.
  • Ако изберете ръчно рекламни разположения и в същото време добавите ключови думи, рекламите ви ще се показват само на сайтовете и уеб страниците, които сте избрали и са свързани с ключовите думи. Ако искате рекламата ви да се показва на всички страници от избраните уебсайтове, изтрийте всички ключови думи от кампанията си.
С това приключва обсъждането на основните настройки на кампанията. Надяваме се информацията в трите статии да ви е помогнала да създадете ефективно структуриран профил. В следващата статия ще обсъдим най-добрите и лесни начини за проследяване на ефективността на една реклама в кампанията ви.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Днес нововъведенията в насочването, оптимизирането и измерването могат да ви помогнат да постигнете по-голяма ефективност с кампаниите си в дисплейната мрежа. Инвестираме усилено в тези области и се радваме да ви представим няколко инструмента, които осигуряват по-добро измерване, прозрачност и стойност за дисплейните ви рекламни кампании.

По-добро измерване

1. Относителна CTR: Поведението на потребителите на уеб страниците варира в зависимост от типа на страницата, на която се намират. Те може например да взаимодействат с реклами на страница с отзиви за продукти по начин, различен от този с реклами в блог. Честотата на кликване (CTR) ви указва колко често потребителите кликват върху рекламите ви, но не и каква е ефективността им в сравнение с други реклами на същата страница.

С цел по-добро измерване на ефективността на кампаниите ви в дисплейната мрежа относителната CTR показва съпоставка на рекламите ви с други, които се показват на същите места в дисплейната мрежа на Google, като така ви дава възможност да направите сравнителен анализ на ефективността си в тази мрежа. Ако например дисплейните ви реклами имат CTR от 0,04%, а другите реклами на същите места в тази мрежа имат CTR от 0,02%, относителната ви CTR е (0,04)/(0,02) = 2x.

По-долу е показано как изглежда относителната CTR в AdWords:

Защо относителната CTR има значение?

На пръв поглед CTR от 0,04% може да изглежда ниска. Като знаете обаче, че това е два пъти повече от CTR на конкурентните реклами на същата страница, разбирате, че в действителност вашите са по-ефективни по отношение на този показател. Това означава, че рекламното ви послание съответства на уебсайтовете, на които се показват рекламите ви, и че аудиторията ви реагира на него.

Друга възможност е да видите, че относителната ви CTR е 0,5x, което означава, че рекламите ви получават едва половината от средната честота на кликване. Това е знак, че те може да не са подходящи за потребителите, до които искате да достигнете, и че е възможно да подобрите ефективността си, като прецизирате рекламните си послания.

За да прегледате относителната CTR в профила си в AdWords, отворете раздела „Рекламни групи“, изберете „Персонализиране на графите“ от падащото меню „Графи“ и поставете отметка до „Относителна CTR“. Тя ще се показва на ниво кампания или на ниво рекламна група.

2. Дял на импресиите: При тръжния модел няколко рекламодатели се състезават за едни и същи рекламни места на уеб страница. За да ви помогнем да измерите присъствието си онлайн, създадохме дела на импресиите, който представлява процентното съотношение на броя показвания на рекламите ви спрямо общия брой налични импресии, за които рекламите ви са отговаряли на условията за показване в дисплейната мрежа на Google. С други думи делът на импресиите ви осведомява за присъствието ви онлайн.

Въз основа на данните за дела на импресиите можете да увеличите присъствието си, като коригирате бюджета си или подобрите рекламния си ранг. Показателят Дял на пропуснатите импресии (бюджет) ви осведомява колко импресии пропускате заради бюджета си, а Дял на пропуснатите импресии (ранг) – колко пропускате заради рекламния ранг.

Може например да видите, че пропускате 25% от дела на импресиите заради ограничения в бюджета и трябва да увеличите дневния бюджет на кампанията си, за да получите повече импресии. От друга страна може да забележите, че пропускате 35% от този дял заради рекламния ранг и може да се наложи да повишите офертите или да подобрите рекламните си послания.

По-голяма прозрачност


Тъй като рекламите ви се показват на милиони сайтове в дисплейната мрежа на Google, може да е трудно да се следи къде това става и къде – не. Инструментът за диагностика на рекламите за дисплейната мрежа ви осведомява защо рекламите ви не се показват в тази мрежа. Може например да видите, че насочените ви по разположение рекламни групи не се показват, защото не са спечелили търга:


Освен това можете да видите кога се показва рекламата ви и на кои конкретни разположения:


Ще започнем да предлагаме този инструмент на малък брой рекламодатели в средата на юни, а в началото на юли той ще е налице за всички.

По-добра стойност срещу дисплейните Ви вложения онлайн


Потребителите често трябва да превъртат уеб страницата, за да видят рекламите ви на нея. Когато те не превъртят достатъчно надолу, за да ги видят, тези невидени импресии влияят отрицателно на рекламната ви ефективност и водят до напразни разходи. Наскоро лансирахме функция, наречена Филтър на невидените импресии, която гарантира, че рекламодателите, използващи CPM, няма да бъдат таксувани за импресии, които е малко вероятно да бъдат видени от потребителите.

Да предположим например, че потребител стига до сайт на издател, на чиято страница рекламата ви се показва под видимата на екрана част:

Ще бъдете таксувани само когато прогнозираме, че потребител в действителност ще превърти страницата, така че да види рекламата ви:

Имайте предвид, че тази функция се активира автоматично и не изисква никакво управление или настройка.

Заключение


Всичките четири инструмента и функции – относителната CTR, делът на импресиите, инструментът за диагностика на рекламите за дисплейната мрежа и филтърът на невидените импресии – могат да се използват на всички езици, на които е налице AdWords. За повече информация, моля, посетете нашия Помощен център.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords