Разгледайте тези три ключови думи с точно съвпадение и съвпадение по фраза в AdWords.

[водоустойчив слънцезащитен крем]     “спален чувал” [кафемашина с единична доза]

Разгледайте и следващите два реда със заявки за търсене.
1. водоустойчив слънцезащитен крем  купуване на спален чувал кафемашина с единична доза
2. водостойчив слънцезащитен крем  купуване на спални чували кафемашина с една доза

Към сегашния момент само заявките за търсене на горния ред (1) се считат за съвпадение и се допуска да задействат реклама, която може да се покаже с резултатите. Близките варианти на долния ред (2) не се считат за съвпадение от страна на AdWords въпреки сходството в намерението на потребителя.

От средата на май ключовите думи с точно съвпадение и съвпадение по фраза ще се съчетават с близките варианти, включително с неправилно изписване на думите, форми за единствено/множествено число, сродни думи, ударения и съкращения. Въз основа на проучването и тестването си считаме, че тези промени ще бъдат от голяма полза за потребителите и рекламодателите.

Наблягане на намерението на потребителя
Хората не са съвършени по отношение на правилното изписване или въвеждане на думите. Най-малко 7% от заявките за търсене съдържат грешка в изписването. Процентът при по-дългите заявки е по-висок.

Дори изписването да е безпогрешно, двама души, търсещи едно и също нещо, често използват варианти с известни различия.

Системите за органично търсене на Google разпознават и компенсират грешното изписване на думи и близките варианти.



Знаем, че потребителите са по-доволни, когато получат резултати от търсенето, които отразяват намерението им и им помагат да извършат желаното от тях действие, дори и ако въведеното от тях не съответства прецизно на търсеното. Затова разширяваме този принцип и по отношение на рекламите.

Предимства за много рекламодатели, възможности за контрол за всички
Нашите експерименти показаха, че новият принцип на съвпадение увеличи кликванията от AdWords при търсене средно с 3% в профилите, получаващи една трета или повече от кликванията си от точно съвпадение и съвпадение по фраза. Резултатите могат да варират.

Ако не искате да използвате потенциала за повече кликвания и предпочитате да запазите сегашния принцип на съвпадение в дадена кампания, пак имате опцията за това. Трябва само да влезете в AdWords и да изберете раздела за настройки на кампанията. В „Разширени настройки“ можете да коригирате опциите си за съвпадение на ключовите думи.



Тези възможности за контрол се въвеждат в момента във всички профили в AdWords. Още веднъж обаче обръщаме внимание, че новият принцип на съвпадение всъщност няма да започне да действа преди средата на май.

За повече подробности за принципа на съвпадение на ключовите думи, промените в отчитането и други често задавани въпроси, моля, посетете Помощния Център на AdWords.

Джен Хуанг (Jen Huang) - Продуктов мениджър за AdWords

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords