Posted:
С радост искаме да ви съобщим, че от днес таргетирането по градове и области за България вече е налично. 

До момента можеше да се избира само територията на цялата страна, а от днес вече можете да насочвате рекламите си към потребителите от конкретен град или област.

Опция "Настройки" на кампанията
Избирате градовете и областите, където искате рекламата ви да се показва

Вече имате възможност да достигнете с точното послание към потребителите в даден регион, да сравните представянето на кампаниите си насочени към различни области и да прецените къде продуктът ви се продава по-добре и къде да инвестирате по-голям бюджет. Също така можете да зададете различна максимална цена на клик, в зависимост в коя част на страната имате повече или по-малко конкуренция.

Новото таргетиране е изключително полезно и дългоочаквано от всички локални търговци, които са съсредоточили услугите си в конкретна част от страната.

Надяваме се новата опция за насочване да ви помогне да достигнете до по-точна аудитория. За повече информация можете да прочетете статията в нашия Помощен център.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
На 12 юни, версия 9.0 (и по-стари) на AdWords Редактор ще бъдат закрити. Всички промени направени след тази дата в старите версии на AdWords Редактор няма да бъдат публикувани в AdWords акаунта ви. За целта, моля изтеглете последната версия (9.7.1) преди 12 юни.

Ако вече използвате AdWords Редактор, автоматично ще бъдете поканени да ъпгрейднете към новата версия. След като свалите новата версия, трябва повторно да изтеглите AdWords акаунта си. За да запазите непубликуваните си промени е необходимо да изберете опцията "Backup then Upgrade" и след като свалите повторно акаунта си, трябва да импортирате запазения файл.

Ако все още не използвате AdWords Редактор, можете да го свалите като кликнете върху "Download AdWords Editor" на официалния уебсайт. За повече информация можете да посетите Помощния център.

Пълният списък с промените можете да намерите тук.

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:
Вслушваме се внимателно в предложенията ви за това, как да намалим догадките при създаването на нови кампании. За да спомогнем за усъвършенстването на процеса по създаване на кампании, въвеждаме поетапно подобрения в инструмента за ключови думи и оценителя на трафика.

Подобрения в инструмента за ключови думи

За да спомогнем за усъвършенстването на управлението на кампаниите, извършихме подобрения в инструмента за ключови думи, в това число:

  • Преглеждане на идеите за ключови думи, групирани по теми: С актуализирания инструмент за ключови думи можете лесно да преглеждате предложения за нови теми на рекламните групи и бързо да избирате да добавите такива групи директно в профила си. 
  • Безпроблемно интегриране на оценителя на трафика: Лесно преглеждате данните на оценителя на трафика за ключовите думи, които избирате в инструмента за ключови думи, за да вземате по-добри решения за стратегии за кампаниите.

 

Подобрения в оценителя на трафика

Актуализирахме оценителя на трафика, за да помогнем на рекламодателите да създадат по-ефективна стратегия за офериране и бюджетиране. Промените в инструмента включват:

  • Графично изобразяване на прогнозите за ефективността ви: Въведохме графика в оценителя на трафика, за да улесним измерването на прогнозите за трафика и офертите и разработването на ефективна стратегия за офериране. 
  • Структуриране на ключовите ви думи в рекламни групи: Вече можете да създавате проекти на рекламни групи в оценителя на трафика и лесно да преглеждате прогнозите за трафика и офертите за всеки от тези проекти. 
  • Добавяне на кампании в профила ви: Когато сте удовлетворени от структурата на кампанията си, можете да добавите проектокампанията директно в профила си.


Подобряваме също качеството и точността на прогнозите за трафика, при което досегашната ефективност се използва за по-доброто измерване на тези прогнози. Това означава, че занапред ще трябва да влизате в AdWords, за да използвате оценителя на трафика.

Актуализираните инструмент за ключови думи и оценител на трафика ще намерите в интерфейса на AdWords през следващите няколко седмици. За да научите повече за актуализациите на инструмента за ключови думи, можете да прегледате тази статия в нашия Помощен център, както и тази статия – за оценителя на трафика.

Дийпти Батнагар (Deepti Bhatnagar), продуктов мениджър

Posted:

Разгледайте тези три ключови думи с точно съвпадение и съвпадение по фраза в AdWords.

[водоустойчив слънцезащитен крем]     “спален чувал” [кафемашина с единична доза]

Разгледайте и следващите два реда със заявки за търсене.
1. водоустойчив слънцезащитен крем  купуване на спален чувал кафемашина с единична доза
2. водостойчив слънцезащитен крем  купуване на спални чували кафемашина с една доза

Към сегашния момент само заявките за търсене на горния ред (1) се считат за съвпадение и се допуска да задействат реклама, която може да се покаже с резултатите. Близките варианти на долния ред (2) не се считат за съвпадение от страна на AdWords въпреки сходството в намерението на потребителя.

От средата на май ключовите думи с точно съвпадение и съвпадение по фраза ще се съчетават с близките варианти, включително с неправилно изписване на думите, форми за единствено/множествено число, сродни думи, ударения и съкращения. Въз основа на проучването и тестването си считаме, че тези промени ще бъдат от голяма полза за потребителите и рекламодателите.

Наблягане на намерението на потребителя
Хората не са съвършени по отношение на правилното изписване или въвеждане на думите. Най-малко 7% от заявките за търсене съдържат грешка в изписването. Процентът при по-дългите заявки е по-висок.

Дори изписването да е безпогрешно, двама души, търсещи едно и също нещо, често използват варианти с известни различия.

Системите за органично търсене на Google разпознават и компенсират грешното изписване на думи и близките варианти.



Знаем, че потребителите са по-доволни, когато получат резултати от търсенето, които отразяват намерението им и им помагат да извършат желаното от тях действие, дори и ако въведеното от тях не съответства прецизно на търсеното. Затова разширяваме този принцип и по отношение на рекламите.

Предимства за много рекламодатели, възможности за контрол за всички
Нашите експерименти показаха, че новият принцип на съвпадение увеличи кликванията от AdWords при търсене средно с 3% в профилите, получаващи една трета или повече от кликванията си от точно съвпадение и съвпадение по фраза. Резултатите могат да варират.

Ако не искате да използвате потенциала за повече кликвания и предпочитате да запазите сегашния принцип на съвпадение в дадена кампания, пак имате опцията за това. Трябва само да влезете в AdWords и да изберете раздела за настройки на кампанията. В „Разширени настройки“ можете да коригирате опциите си за съвпадение на ключовите думи.



Тези възможности за контрол се въвеждат в момента във всички профили в AdWords. Още веднъж обаче обръщаме внимание, че новият принцип на съвпадение всъщност няма да започне да действа преди средата на май.

За повече подробности за принципа на съвпадение на ключовите думи, промените в отчитането и други често задавани въпроси, моля, посетете Помощния Център на AdWords.

Джен Хуанг (Jen Huang) - Продуктов мениджър за AdWords

Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords

Posted:










Можете да използвате етикетите, за да организирате елементите от кампанията си по избран от вас начин.  Изготвяйте отчети за ефективността на марковите ключови думи спрямо тази на немарковите.  Измервайте доколко са ефективни рекламите, в които се споменава „безплатно изпробване“, в сравнение с тези, съдържащи „безплатна доставка“.  Или просто поставете етикети на любимите си ключови думи, за да можете да ги преглеждате бързо всяка сутрин.



от Джон Диорио (Jon Diorio), старши продуктов мениджър