Хората откриват нови приложения по много начини – онлайн търсения, препоръки, в мобилни игри и докато гледат любимите си видеоклипове. Като създател на приложения Ви е необходим приспособим начин да достигате до клиентите, които е най-вероятно да инсталират приложението Ви, в различни канали.
 
От днес универсалните кампании за приложения ще са налични за всички програмисти и рекламодатели като нов тип кампании в AdWords, който Ви свързва с потребителите на приложения в Google Търсене, Google Play, YouTube и дисплейната мрежа на Google. Само с 3 лесни стъпки имате достъп до несравним обхват, чрез който да популяризирате приложенията си на най-големите платформи в света. Можете да създавате универсални кампании за приложения през конзолата за програмисти в Google Play и AdWords.
 
Универсалните кампании за приложения популяризират приложенията Ви в YouTube, за да можете да изградите марката си и да стимулирате инсталирания в платформата с над милиард потребители, които гледат стотици милиони часове съдържание всеки ден. Рекламите Ви могат също така да достигнат до аудитории в 650 000 приложения, които използват платформата на AdMob, и над 2 милиона уебсайта в дисплейната мрежа на Google. Важното е, че универсалните кампании за приложения се възползват от търсения, подплатени с намерения, като „проследяване на фитнес цели“ и „съвети за продуктивност“, за които се подават заявки по цял ден в Google Търсене, или „приключенски игри“ и „игри с пъзели“ в Google Play. По този начин приложението Ви може да бъде видяно, когато е най-вероятно потребителят да търси ново приложение за изтегляне. 
 
Универсалните кампании за приложения са от типа кампании „всичко на едно място“, които придават мащаб на обхвата Ви и увеличават максимално инсталиранията на приложения за Android във всички рекламни платформи на Google. Също така спестявате ценно време, тъй като сме автоматизирали настройването на кампаниите, оптимизирането и текущото управление на профила, за да Ви помогнем да постигнете целите, които сте си поставили за инсталиране на приложения, като обем и цена на инсталиране (CPI).
 
Първи стъпки само с 3 неща за въвеждане

Можете да започнете в AdWords или конзолата за програмисти в Google Play само с няколко неща за въвеждане:


1. Няколко реда рекламен текст, който описва приложението Ви, и URL адрес в YouTube (ако имате видеоклип)

2. Местоположенията и езикът, които искате да достигнете

3. Дневният Ви бюджет и целевата цена на инсталиране (CPI)
 
Ще използваме изображения, видеоклипове и описания на приложения от обявата Ви в Google Play Магазин, за да генерираме рекламни формати, които изглеждат страхотно, където и да са поставени. 
 
След това системите ни автоматично ще оптимизират кампаниите Ви и с помощта на динамично обучение ще увеличат максимално обема инсталирания на приложението при целевата Ви цена на инсталиране.Как работи системата ни за динамично обучение? Изпробваме различни версии на рекламния Ви текст и изображенията на приложението във всеки от отговарящите на условията продукти и мрежи на Google, за да определим най-ефективните.Също така всеки ден през цялото време активно коригираме офертите, за да получавате повече инсталирания, и оптимизираме насочването Ви към подходящите аудитории. Тъй като системите ни методично актуализират и търсят нови сегменти за насочване, създаването на универсална кампания за приложения е автоматизиран начин с малка поддръжка да придобивате непрекъснато нови потребители.

 
Видеовъведение за универсални кампании за приложения
 
Програмистите вече се възползват от простотата и обема инсталирания, които можете да стимулирате чрез универсалните 
кампании за приложения. 
 
Хосе Мария Пертуса (José Maria Pertusa), изпълнителен директор по маркетинг в Linio споделя, че „Универсалните кампании за приложения са лесен начин да популяризираме приложението си в Google Търсене, Google Play, дисплейната мрежа на Google и YouTube.Целта ни е да се възползваме от обхвата и мащаба на мрежите на Google и да навлезем на нови пазари, без да трябва да управляваме няколко кампании. С универсалните кампании за приложения трябваше само да настоим една кампания, която стимулира над 10 000 нови инсталирания за месец, а обемът инсталирания продължава да нараства с времето. Отчитаме и с 20% по-ниска CPI спрямо другите канали.“
 
 
 
„Искахме да ускорим растежа си на нови пазари и универсалните кампании за приложения помогнаха да постигнем тази цел по лесен и приспособим начин. Само с една кампания успяхме да достигнем до спортисти в Google Търсене, Google Play, дисплейната мрежа на Google, YouTube и AdMob. Настройването е бързо и лесно и в рамките на месец удвоихме обема платени инсталирания в ключови държави, като в същото време поддържаме целите си за целева CPI.Универсалните кампании за приложения ще продължат да бъдат съществена част от глобалната ни стратегия за придобиване на потребители.“
– Андрю Тъчстоун (Andrew Touchstone), директор по маркетинг в Strava
 
Това са вълнуващи времена за програмистите, тъй като приложенията продължават да помагат на хората да намират информация и да се справят с ежедневните задачи. В Google нашата цел повече от всякога е да си партнираме с програмистите в това пътешествие и да Ви предоставяме всички инструменти за популяризиране на приложения и най-добрите практики, които са Ви необходими, за да стимулирате растежа на бизнеса си.
 
Публикувано от Суроджит Чатърджи (Surojit Chatterjee), директор, продуктов мениджмънт, мобилни реклами при търсене