Posted:
Електронната поща е важна част от ежедневието ни. Тя е надежден инструмент за връзка с близки, приятели и колеги. Освен това е отличен начин да научаваме най-новото от любимите си марки, независимо дали става дума за голяма разпродажба, за изгодни оферти за почивки, или за новини за революционен продукт. От няколко години работим с рекламодателите, за да разширим стратегиите им за имейл маркетинг и да изпробваме начини за показване на по-подходящи предложения на потребителите чрез естествени реклами в Gmail[1]. От днес рекламите в Gmail са налични за всички рекламодатели направо в AdWords.
Интерактивни рекламни формати с богато оформление
Докато разработвахме рекламите в Gmail, изпробвахме различни формати, за да разберем кои са най-ангажиращи за потребителите. Едно от подобренията ни е премахването на стандартните текстови реклами от Gmail. Вместо това показваме по-малко на брой и с по-високо качество естествени реклами, които се интегрират по-добре с практическата работа с входящата поща.
След днешното съобщение рекламодателите ще могат да управляват естествените реклами в Gmail направо в AdWords, като настроят кампания в дисплейната мрежа и създадат формат за реклами в Gmail в Галерията с рекламни формати. Рекламата има две основни части:

Свитата реклама, която потребителите виждат първоначално. Тя съответства на облика на входящата поща на Gmail. Потребителите могат да кликнат върху нея, за да я разгънат и да научат повече подробности.

Разгънатият рекламен елемент се задейства от кликване върху свитата реклама. Това е естествена реклама на цяла страница, която пресъздава информационната и визуална наситеност на целева страница. След като потребителите кликнат за разгъване, следващите кликвания върху съдържанието Ви са безплатни, включително за запазване на рекламата във входящата поща или за препращането й до други хора.
За разгънатия рекламен елемент рекламодателите могат да изберат измежду няколко персонализиращи се шаблона за реклами в Gmail. Шаблоните могат да съдържат едно изображение, да открояват популяризация, съчетаваща изображение с описание и бутон с подканваща фраза, или да представят няколко продукта едновременно. Форматът с персонализиран HTML код предлага най-голяма гъвкавост при конфигурирането на активите и Ви позволява да създадете още по-завладяващо рекламно преживяване, като включите видеоклипове, формуляри, телефонни номера, многобройни връзки и подканващи фрази.

За разгънатия рекламен елемент рекламодателите могат да изберат измежду няколко персонализиращи се шаблона за реклами в Gmail. Шаблоните могат да съдържат едно изображение, да открояват популяризация, съчетаваща изображение с описание и бутон с подканваща фраза, или да представят няколко продукта едновременно. Форматът с персонализиран HTML код предлага най-голяма гъвкавост при конфигурирането на активите и Ви позволява да създадете още по-завладяващо рекламно преживяване, като включите видеоклипове, формуляри, телефонни номера, многобройни връзки и подканващи фрази.
Gmail Ads GIF 8.31.15.gif
Примери за разгънат рекламен елемент
Достигнете до аудиторията си с разширено насочване към дисплейната мрежа
Можете да използвате повечето от познатите Ви опции за насочване към дисплейната мрежа, като например ключови думи, аудитории по афинитет, демографски данни и теми. Например рекламодател за спортни облекла може да избере подходящи теми, като „Фитнес“ и „Спортни стоки“, или да достигне до хората в аудиториите по афинитет „Запалени по здравето и фитнеса“ или „Любители на бягането“.
Марки като Marriott International вече използват рекламите в Gmail, за да изградят връзка с потребителите, търсещи привлекателни оферти:
„Постигнахме големи успехи, след като с медийната си агенция Beeby Clark+Meyler започнахме да показваме реклами в Gmail, за да повишим осведомеността за Renaissance Hotels. По-големият рекламен елемент ни дава възможност да показваме видеоклипове и изображения, открояващи преживяването в Renaissance Hotels и желанието ни да помагаме на гостите си да откриват нови неща на местата, които посещават. В партньорство с творческата си агенция Anomaly вградихме мултимедийни елементи в рекламите си и успяхме да постигнем отлична ангажираност на потребителите – времето, прекарано на сайта RenHotels.com, нарасна с 25%, а показванията на страници за посещение се увеличиха с 18%. Този елемент осигури и постоянен голям обхват за марката Renaissance Hotels. Оттогава започнахме да използваме реклами в Gmail за други хотели на Marriott International по цял свят и сме много развълнувани, че скоро ще стартираме кампания с такива реклами и за марката ни Autograph Collection Hotels.“
Ейми Шърман (Amy Sherman), старши директор по дигитален маркетинг
Предоставяме контрол на потребителите върху рекламите, които виждат
С развитието на рекламите в Gmail продължихме да осигуряваме на потребителите възможността активно да контролират какви типове реклами виждат. Както и при другите реклами от Google, потребителите могат да управляват настройките си за рекламите и така да премахват нежелани реклами от конкретни рекламодатели. Могат също изцяло да се откажат от рекламите въз основа на интереси.
За да научите как да настроите първата си реклама в Gmail, посетете Помощния ни център за повече информация.
Омри Прузан (Omry Pruzan), старши продуктов мениджър за реклами в Gmail
____________________________________________________________________________

[1] Рекламите в Gmail не се показват в Gmail for Work като част от Google Apps for Work.

Posted:
Нали знаете как трябва да отидете на специална секция в AdWords, за да създавате и управлявате видеокампаниите си TrueView? И да се връщате назад и напред, когато искате отчитане и оптимизиране за всичките си кампании? И въпреки това не можете да се възползвате от груповите инструменти на AdWords за видеокампаниите си? Е, добрата новина, приятели: това вече е в миналото. TrueView се присъединява към кампаниите в мрежата за търсене, в Пазаруване и тези в дисплейната мрежа в основния интерфейс на AdWords.

С простотата на един-единствен интерфейс и по-хармонична практическа работа, AdWords Ви улеснява да оптимизирате всички типове кампании. Освен това можете да се възползвате от мощни инструменти за групово управление, за да спестявате време и усилия, когато работите по няколко кампании TrueView. А след като вече всички типове кампании споделят една и съща структура, можем да Ви предоставяме нови функции за видеокампании по-бързо от когато и да било.
А сега, ако ни последвате, ще се радваме да Ви покажем по-подробно…

В горния ляв ъгъл можете да намерите инструмента за избор на тип кампания. Той е полезен, ако искате да видите само кампании от определен тип. Ако например изберете „Видеокампании“, ще видите изглед на кампаниите си, които изглеждат подобно на AdWords за видео – това означава, че ще виждате само разделите и графите, които са най-подходящи за управлението на видеокампании. А най-хубавото е, че запомняме предпочитанията Ви за графите, винаги когато превключвате изгледи, така че няма нужда да ги променяте при всяко превключване на типовете кампании.

Инструмент за избор на тип кампания
Освен това заменяме „Групи за насочване“ с Рекламни групи – основните изграждащи елементи за кампаниите в мрежата за търсене, дисплейната мрежа и в Пазаруване. Вече всяка рекламна група ще има един формат TrueView – в поток или дисплейни реклами. Въпреки че всяка рекламна група има само един формат, кампаниите могат да имат няколко рекламни групи, така че пак можете да показвате реклами в поток и дисплейни реклами в една и съща кампания. За да създадете нова кампания, трябва само да кликнете върху бутона +КАМПАНИЯ, след това върху новия тип Видеокампания и след това да създадете нови рекламни групи във всяка кампания, като кликнете върху +РЕКЛАМНА ГРУПА.


След като вече TrueView се присъедини към веселбата в AdWords, ще имате достъп до цяла съкровищница от екстри, предназначени да Ви помагат за управление, оптимизиране и отчитане на профили с много кампании. Например с инструмента за групово редактиране на потребителския интерфейс имате възможност да променяте информацията за няколко кампании наведнъж директно от интерфейса, а с инструмента за групови качвания – да изтегляте моментна снимка на кампаниите си, да правите групово промени и да ги качвате на живо в профила си. А създаването на график за отчети Ви дава възможността да настроите график за отчети, които да се изпълняват автоматично и да се изпращат редовно по имейл на потребителите на профила.

Отчитането за видеокампании също става по-мощно, тъй като вече ще имате възможността да филтрирате резултатите си, за да изолирате неща като име на кампания, етикет, разходи и реализации.
Ще виждате също и популярни функции за видеореклами на познати места в AdWords. Например ремаркетингът за видеоклипове вече е в споделената библиотека в AdWords, а свързването на профили в YouTube е в секцията Свързани профили. Освен това ще можете да виждате анализи за видеорекламите си в новия раздел „Видеоклипове“ и да управлявате насочването си в раздела „Насочване към видеоклипове“.
Независимо дали целите Ви са стимулиране на директна реакция или изграждане на марката, вече имате един унифициран инструмент за постигане на пълния Ви набор от маркетингови цели. От днес ще можете да надстроите кампаниите си към новата структура на рекламните групи и да кажете сбогом на отминалите дни, когато трябваше да преминавате през капана на „Всички видеокампании“, за да достигнете до своите кампании TrueView. За да го направите, трябва само да отидете в AdWords за видео, като кликнете върху Всички видеокампании (един последен път, за доброто старо време) и след това върху Центъра за надстройване, за да превключите лесно всичките си кампании с един замах.  И не се безпокойте – всичките Ви статистически данни и насочване за минали периоди ще бъдат пренесени (трябва само да правите разбивка до ниво кампания, за да ги видите). Ако предпочитате да не надстроите кампаниите си сами, а да се възползвате от тези нови функции за видеореклами, няма проблем. Ние автоматично ще надстроим кампаниите Ви след шест седмици.
А ако сте от типа хора, които обичат видеоклипове (ние със сигурност сме!), прегледайте цялото съдържание на тази публикация в блога във видеоклипа тук“
Публикувано от екипа на AdWords за видео
Лейн Шакълтън (Lane Shackleton), групов продуктов мениджър; Амар Ибрахим (Ammar Ibrahim), продуктов мениджър; Ави Фейн (Avi Fein), продуктов мениджър

Posted:
С радост Ви съобщаваме, в сътрудничество с TechSoup, програмата Google за неправителствени организации е вече достъпна за България. Повече за нея можете да научите тук.

Неправителствените организации вече могат да кандидатстват за участие в програмата, с което ще получат достъп до следните Google продукти и инструменти:
  • Google Ad Grants: безплатна реклама с AdWords за промотиране на вашата  уеб сайт в Google с насочване чрез ключови думи.

  • YouTube програмата за неправителствени организации: достъп до неограничени въможности за брандинг в каналите на YouTube и качване на информация.

  • Google Apps за неправителствени организации: безплатна версия на бизнес пакета Google Apps, включително Gmail, Google Docs, Calendar и пр.


Google Ad Grants е достъпен в България от миналата година и многожество неправителствени организации вече го използват за привличане на нови членове, за събиране на средства и повишаване на осведомеността за своите дейности. Вижте какво още предлата Google за организации с нестопанска цел тук.