Дисплейната мрежа на Google разширява ангажимента си по отношение на видимостта
От години рекламодателите, налагащи търговска марка, търсят начини да гарантират, че онлайн рекламите им се виждат. Това може да е трудна задача – 56% от дисплейните реклами и 46% от всички видеореклами* не са видими, тъй като попадат под видимата на екрана част от страницата, превъртат се извън полезрението или се намират в раздел на заден план. От няколко години работим в помощ на рекламодателите при справянето с това предизвикателство. В тази връзка днес представяме три ключови подобрения: надстройване на всички кампании със CPM до кампании с видима цена на хиляда импресии (видима CPM); ново ограничаване на честотата според видимостта и допълнителни показатели за отчитане, основаващи се на стандарта за видимост.
Всички кампании със CPM вече са кампании с видима CPM
Както обявихме през септември, задълбочаваме ангажимента си по отношение на въвеждането на видимостта като общоприет стандарт при цифровото рекламиране, като надстройваме всички кампании със CPM в дисплейната мрежа на Google до кампании с видима CPM (vCPM кампании). С приключването на това надстройване дисплейната мрежа на Google се превръща в една от малкото медийни платформи, в които рекламодателите не трябва да плащат за импресии, ако рекламата не е видима за потребителите.
Закупуването на видима CPM (vCPM) стартира в AdWords през 2013 г., благодарение на което рекламодателите имат право да заплащат само импресии за реклами в дисплейната мрежа и импресиите на видеорекламите, които отговарят на дефинирания от MRC стандарт за видимост. Най-малко 50% от рекламата трябва да е видима на екрана – за не по-малко от 1 секунда при дисплейните реклами и 2 секунди – при видеорекламите, измерено чрез технологията „активно показване“ на Google. Тази година десетки милиарди импресии бяха извадени, още преди рекламодателите в AdWords да бъдат таксувани за тях, тъй като не отговарят на този стандарт.
Видимата CPM помага на рекламодателите, налагащи търговска марка, да осъществяват ефективно закупуване и да постигат целите на кампаниите си:
Devialet, компания за аудиооборудване, базирана в Париж, искаше да запознае повече потребителите със своите тонколони и усилватели. За да разшири обхвата си, Devialet промени кампаниите си от цена на кликване (CPC) на vCPM. В резултат на това компанията увеличи с 49% броя на видимите си импресии за долар и с 50% средното време, прекарано на сайта.
Новото ограничаване на честотата според видимостта ще даде на рекламодателите повече контрол
Ограничаването на честотата Ви помага да контролирате колко пъти рекламите Ви да се показват на един и същ човек. Когато към дадено ограничение на честотата се добавят невидими импресии, е възможно даден потребител да не види рекламата Ви толкова пъти, колкото сте планирали.
След няколко седмици при ограничаването на честотата вече ще се отчитат само видимите импресии за дисплейни и видеокампании в AdWords. Това ще помогне на рекламодателите да контролират по-точно колко често рекламите им в действителност са видими за потребителите. За да научите повече за настройването на ограничаване на честотата, посетете Помощния център.
Нови показатели за отчитане дават по-добра представа относно ефективността на кампаниите
За да предоставим на рекламодателите по-ясна представа относно ефективността на техните дисплейни и видеокампании, включихме допълнителни показатели, основаващи се на стандарта за видимост, като например:
          •           общ брой импресии, които са били видими
          •           процент импресии, които са били видими
          •           процент видими реклами, които са получили кликвания
Тези показатели дават на рекламодателите повече яснота относно това кои разположения и рекламни послания подобряват ефективността на кампаниите, когато са видими за потребителите.
Ние отдавна препоръчваме възприемането на видимостта като общ стандарт, който да помага на маркетинговите специалисти и издателите да си сътрудничат при условия на прозрачност, ефективност и отчетност. Това е още една важна стъпка в тази посока.
Публикувано от Глен Уилсън, продуктов мениджър, AdWords
Достигащо до Вас благодарение на екипът на Google AdWords за България

Ако имате нужда от помощ, не се колебайте да се свържете с нас!
-----------------------------------------
*Проучване на Google, 2014 г.