Създадени за мобилни устройства: Ударните реклами стимулират растеж в обхвата и честотата – особено на смартфони

Скорошни проучвания показват, че половината от хората на възраст между 18 и 49 години гледат видеоклипове предимно на мобилните си устройства. Дори когато са в хола, много хора предпочитат да използват смартфона си, защото им предлага контрол, персонализиране и удобство. И тъй като навиците на зрителите се променят, се стремим да представяме нови формати, адаптирани към тях.

Поради тази причина днес представяме ударните реклами – нов шестсекунден видеоформат, продаван чрез търга на AdWords въз основа на CPM. Ударните реклами са идеален начин за стимулиране на растеж в обхвата и честотата, особено при мобилните устройства, където „лесносмилаемите видеоклипове“ имат добра ефективност.

Предвид краткостта и яснотата на формата установихме, че ударните реклами работят най-добре в комбинация с кампания TrueView или Google Preferred. В ранните тестове ударните реклами стимулираха силно покачване на показателите в горната част на фунията – например разпознаваемост, информираност и обмисляне на покупка, като същевременно допълваха предимството на TrueView да стимулира показателите в средната и долната част на фунията – например благосклонност и намерение за покупка. Също така виждаме, че ударните послания са подходящи за стимулиране на растеж в обхвата и честотата, когато се съчетаят с кампания TrueView.

Atlantic Records беше сред първите, които изпробваха новия формат, като използва ударни реклами, за да представи втория албум на английската група Rudimental. Фиона Байърс (Fiona Byers), старши маркетингов мениджър на Atlantic Records/Warner Music Group, сподели: „TrueView и ударните реклами бяха наистина важна част от скорошната кампания на Rudimental, в която разказахме историята на втория албум на групата. Рентабилните ударни реклами ни позволиха да представим множеството легендарни гости, участващи в албума. Всяка реклама даваше кратка и ясна информация за някой гост и песен от албума, а TrueView предостави по-цялостно историята около албума и групата. Когато се използват заедно, TrueView и ударните реклами работят по-ефективно, отколкото поотделно“.

Като бърз и забавен формат ударните реклами са подходящи за съдържание, което се издава на части. Audi Германия раздели на части по-дългата си реклама TrueView, за да представи новите модели високопроходими автомобили от серия Q с внимателно подбрани думи на немски език, които започват с буквата „q“, като например querpass (подаване до другия край на игрището) и quantensprung (квантов скок). Ранното приемане на формата отразява мотото на Audi – „Vorsprung durch Technik“ (Напредък чрез техника).

Мислим за ударните реклами като за малки хайку видеореклами и очакваме с нетърпение да разберем какво ще направи творческата общност с тях.  Ще можете да използвате ударните реклами от месец май, като говорите със специалиста си по продажбите от Google. Проверявайте за новости, защото ще продължим да представяме нови рекламни формати, специално адаптирани към начина, по който хората гледат видеоклипове, сега и за в бъдеще.