Нововъведения в рекламите и анализа за свят, доминиран от мобилни устройства

Преминаването към мобилни устройства вече не е промяна, която се задава на хоризонта. Тя е тук.
Всяка година в Google се извършват трилиони търсения и повече от половината от тях се осъществяват от мобилни устройства. И сме свидетели, че повече от половината от целия уеб трафик в милионите уебсайтове, които днес използват Google Анализ, вече идва от смартфони и таблети.
Когато помолихме хората да опишат ролята, която смартфонът играе в живота им, те използваха изрази като „залепен за ръката ми“, „помощник“ и „жизненоважна връзка“. Той е сътрудникът, към който се обръщат в моментите през деня, когато искат да научат нещо, да отидат някъде, да направят или да купят нещо.
За да помогнем на специалистите по маркетинг да постигнат успех в доминирания от мобилни устройства свят, ние преструктурирахме AdWords от основите до върха и преосмислихме всичко – от рекламните послания и оферирането до работния процес и измерването.  Освен това ги улесняваме при хвърлянето на мост между дигиталния и физическия свят.
При положение че мобилните търсения, свързани с местоположения, нарастват с 50% по-бързо от всички мобилни търсения, ясно е, че потребителите преминават безпроблемно между дейностите онлайн и офлайн. Ето защо е важно да помогнем на специалистите по маркетинг да мислят по същия начин.
Представянето на последните нововъведения пред рекламодателите тази сутрин на срещата Google Performance Summit бе невероятно вълнуващо. По-долу представяме акцентите от днешните съобщения. Можете да гледате повторение на пълната програма тук.
Преосмисляне на AdWords за доминирания от мобилни устройства свят
През последните няколко години открихме, че да се съобразяваме с мобилните устройства и да създаваме разработки за доминиран от мобилни устройства свят са две много различни неща. Това е причината, поради която изцяло променихме начина, по който мислим за AdWords и по който го изграждаме.
Как изглеждат текстовите реклами в доминирания от мобилни устройства свят? Мобилният фактор въведе революционни промени в основата, върху която съществуват рекламите. По-рано през тази година премахнахме рекламите в дясната страна на настолните компютри, за да подобрим практическата работа при търсене и да я направим по-последователна за различните устройства. Така прокарахме пътя за въвеждане на най-големите промени в текстовите ни реклами от стартирането на AdWords преди петнадесет години.
Оптимизирани за екранните размери на най-популярните смартфони, новите разширени текстови реклами в AdWords предоставят повече рекламно място, така че да можете да показвате повече информация за продуктите и услугите преди кликването. Ето основните промени:


Тези надстройки помагат за по-добрата работа на рекламите Ви на различни екрани, особено за намиращия се в движение мобилен потребител, които иска да знае какво точно предлагате, преди да влезе в уебсайта Ви. 

На базата на първоначални тестове, някои рекламодатели виждат увеличение в честотата на кликване с до 20% в сравнение с настоящите текстиву реклами. Ето защо Ви насърчаваме да започнете да правите планове за тази надстройка преди поетапното й въвеждане по-късно тази година.
Как изглеждат дисплейните реклами в свят, доминиран от мобилни устройства? Мобилните устройства отключиха вселена от нови пространства на сайтове, приложения и видеоклипове, чрез които да достигате до потребителите. Адаптивните дисплейни реклами се приспособяват към разнообразното съдържание, форми и размери в над двата милиона сайта на издатели в дисплейната мрежа на Google (GDN). Освен това те отключват нови места за естествени реклами, така че да можете да ангажирате потребителите с реклами, които съответстват на цялостното оформление на съдържанието, което преглеждат. Единственото, което трябва да направите е да предоставите заглавия, описание, изображение и URL -- Google автоматично ще генерира красиви адаптивни реклами.
“Адаптивните дисплейни реклами се пригаждат към всяко мобилно приложение или уебсайт на дисплейната мрежа на Google"

Разширяваме също така обхвата на кампаниите за ремаркетинг в дисплейната мрежа на Google, като Ви предоставяме достъп до рекламни места от кръстосани мрежи, които включват уебсайтове и приложения от целия свят. Европейската авио компания SAS повиши броя реализации за своите ремаркетинг кампании с около 20% при подобна цена за придобиване . Научете повече
Как изглежда оферирането в свят, доминиран от мобилни устройства? 
Специалистите по маркетинг се нуждаят от повече контрол и гъвкавост за оптимизиране на офертите за конкретни устройства. През следващите няколко месеца ще можете да задавате отделни корекции на офертите за всеки тип устройства – мобилни, настолни или таблети. Това дава възможност да обвържете основната си оферта на ниво ключова дума с устройството, което е най-ценно за бизнеса Ви, и след това да зададете корекции на офертите за всяко от другите устройства. Освен това ще имате по-широк обхват за коригиране на офертите до +900%. Разполагайки с повече възможности за контрол, вече можете да оптимизирате с по-голяма прецизност, без при това да усложнявате нещата, с една-единствена кампания, която достига до потребителите на различни устройства.
Мобилните устройства работят на местно ниво, свързвайки дигиталния с физическия свят за специалистите по маркетинг
Почти една трета от мобилните търсения са свързани с местоположение. Онлайн и офлайн световете на хората се сблъскват – независимо дали проучвате идеи за ресторант за вечеря в петък вечерта, или търсите магазин, който продава рибарски ботуши с Вашия размер.
За да помогнем на рекламодателите да достигат до потребителите, търсещи физическите местоположения на бизнесите, въвеждаме нови реклами в мрежата за местно търсене в Google.com и Google Карти. Рекламодателите, които използват разширения за местоположение, ще могат да показват по-забележимо местоположенията на бизнеса си, когато потребителите търсят неща като „магазин за обувки“ или „автосервиз близо до мен“. Научете повече
Инвестираме също така в по-обвързани с търговската марка, по-персонализирани впечатления за бизнесите в Google Карти – целта ни е да Ви помогнем да увеличите посещенията на магазина. На първо място, експериментираме с разнообразие от рекламни формати в Карти, които улесняват потребителите при намиране на бизнесите, докато разглеждат света около тях. Потребителите на Карти например може да започнат да виждат популяризирани кабърчета за намиращи се в близост кафенета, бензиностанции или места за обяд по маршрута им за шофиране. Страниците на местни бизнеси също получават съвършено нов облик – за да насърчим потребителите да проучат магазина Ви дори преди да дойдат в него, добавяме нови функции, като например специални оферти и възможността да разглеждат продуктите Ви.

“Реклами в Google Карти: популяризирани кабърчета и бизнес страници

След като онлайн рекламите привличат повече хора в магазините Ви, как измервате въздействието? AdWords е най-голямото решение за измерване на рекламите онлайн спрямо тези офлайн. Всъщност от въвеждането в AdWords на посещения на магазина преди две години, рекламодателите по цял свят отчетоха над 1 милиард посещения на магазина.
Бизнеси от различни отрасли по целия свят използват статистиката на AdWords от посещения на магазина за измерване на въздействието на рекламите онлайн върху активността офлайн. Nissan UK откри, че 6% от кликванията върху мобилни реклами водят до пътуване до представителство, което дава прогнозно 25 пъти възвръщаемост на инвестициите.
Постигане на успех в доминиран от мобилни устройства свят
Тъй като потребителите прекарват живота си онлайн и границите между офлайн и онлайн за тях са размити, по-важно от всякога е да изградите бизнеса си с мисълта за мобилните устройства. Google също работи за този свят, доминиран от мобилни устройства, и с радост поемаме по този път заедно с Вас.
За да видите пълната гама нововъведения в рекламите и анализа, обявени тази сутрин, гледайте основния доклад от срещата Google Performance Summit на английски език тук. Разгледайте също новия сайт „Маркетингови цели в AdWords“, за да научите как да използвате рекламни решения за постигане на бизнес целите си.
Публикувано от: Сридхар Рамасуами (Sridhar Ramaswamy), старши вицепрезидент „Реклами и търговия“