Google предлага нововъведения в областта на приложенията и видеорекламите за доминирания от мобилни устройства свят 
Когато започнах работа в Google преди 13 години, бях инженер по рекламните технологии и създавах продукти, основани на идеята, че онлайн рекламата е ефективна само ако води до кликване и покупка. Тогава това звучеше просто, но революционизира начина, по който марките установяват връзка с потребителите.
Днес отрасълът ни се приспособява към друга революция, дължаща се на малкото устройство, което носим със себе си навсякъде – нашия телефон. През целия ден, когато искаме да отидем някъде, да гледаме или да купим нещо, се обръщаме за помощ към мобилните си устройства – независимо дали търсим най-добрата оферта за хотел, или желаем да купим идеалната кола. И милиарди пъти на ден намираме това, което искаме, в Google Търсене, YouTube, Карти и Google Play. Тази сутрин на дигиталната конференция dmexco в Кьолн, Германия, обявих две рекламни нововъведения, които ще Ви помогнат да присъствате в тези моменти, като свързвате подходящите потребители с желаното от тях тогава, когато го искат.
Не се ограничавайте с инсталиранията и намирайте най-ценните си клиенти
Приложенията са повсеместни при мобилните устройства и стават все по-важна точка на съприкосновение за потребителите. Към днешна дата програмата AdWords е осигурила на програмистите и рекламодателите над 3 ​​милиарда изтегляния на приложения.1 Срещам се с мнозина от Вас от цял свят, за да науча за находчивите начини, по които установявате връзка с потребителите си – това е най-хубавото на работата ми. Постоянно споделяте с мен извода, че потребителите, които се ангажират с приложението Ви, са най-важните за бизнеса Ви. Не става дума само за стимулиране на инсталирания, а за осигуряване на ценни действия в приложенията – например достигане до конкретно ниво в игра или извършване на покупка. Поставихме си за цел да посрещнем това предизвикателство.
Тази сутрин на dmexco обявих следващото поколение универсални кампании за приложения, които са налични за всички рекламодатели в целия свят. В Google Търсене, Google Play, YouTube и милионите сайтове и приложения в Google Дисплейна мрежа универсалните кампании за приложения могат да Ви помогнат да намирате най-важните за Вас клиенти според дефинираните Ви бизнес цели.
trivago, популярно приложение за търсене на хотели, беше едно от първите, тествали новата версия на универсалните кампании за приложения. За марката е изключително важно да помага на пътуващите да намерят идеалната хотелска стая и знае, че хората, които докоснат оферта, е по-вероятно да предприемат следващата стъпка – да резервират престой. 
 
Пример за пътуването на потребителя от инсталиране до преглеждане на оферта за хотелска стая
Както при trivago, Вие избирате активността в приложението, за която да оптимизирате, независимо дали е докосване на оферта, или достигане на 10-о ниво. Също така можете да измервате тези активности чрез външни партньори или с решенията на Google за измервания на приложения, като Firebase Analytics. След като дефинирате в AdWords активностите в приложенията, включите решението за анализ и зададете цена на инсталиране, Google ще задейства алгоритъм за машинно обучение. Универсалните кампании за приложения оценяват безброй сигнали в реално време и така непрекъснато прецизират рекламите Ви, за да можете да стигате на подходящата цена до най-ценните потребители в най-големите продукти на Google. След като хората започнат да се ангажират с рекламите Ви, научаваме къде са най-ценните за Вас потребители. Например може да научим, че хората, които докосват най-много оферти за хотели, са тези, които гледат видеоблогове за пътувания в YouTube. И тогава ще показваме повече от рекламите Ви в каналите в YouTube от този тип.
При trivago универсалните кампании за приложения успяха да намерят потребители, които е по-вероятно да кликнат върху оферти за хотели в приложения, за да резервират стая. Вследствие на това марката за пътувания придоби под Android и iOS клиенти, които бяха с 20% по-ценни за бизнеса й.
Това е сериозна промяна в начина, по който Google може да Ви помогне да развиете бизнеса си с приложения. Вслушваме се в мненията Ви и вече не се съсредоточаваме само върху инсталиранията. Целта ни при универсалните кампании за приложения е да осигурим ценност и ангажираност на потребителите за приложенията, които сте създали с толкова труд.
Превърнете обмислянето на покупка в действие с помощта на TrueView за действия
Мобилната революция промени не само начина, по който търсим или взаимодействаме с приложения, а и взаимодействието ни с почти всички видове медии. Това се вижда най-добре в начина, по който хората гледат видеоклипове. Наблюдаваме това всеки ден в YouTube.
В неотдавнашно проучване установихме, че 47% от хората в САЩ на възраст между 18 и 54 години твърдят, че поне веднъж месечно YouTube им помага, когато решават дали да купят нещо. Това са приблизително 70 милиона души, които всеки месец посещават YouTube в търсене на помощ за покупка.2 Тези подплатени с намерения моменти представляват възможности за марките да установят връзка с потребителите, когато това е важно. Затова приехме предизвикателството да улесним потребителите да преминат от обмисляне към покупка.
През последните няколко години развихме формата TrueView, за да променим начина, по който видеото може да представлява ценност за насочените към ефективност специалисти по маркетинг. TrueView за популяризиране на приложения и TrueView за Пазаруване изключително улесняват марките в стимулирането на изтегляния и покупки направо от YouTube. Но как да действат марките с други типове реализации, като например искане на оферта, резервация за хотел, регистрация за бюлетин или насрочване на тестдрайв?
 Днес с удоволствие Ви представям TrueView за действия: нов формат, който насърчава потребителите да предприемат онлайн действие, което има значение за бизнеса Ви.


Пример за TrueView за действия
TrueView за действия позволява по-голямо взаимодействие с видеорекламата Ви, като по време на видеоклипа Ви и след това показва подходяща подканваща фраза. Тя може да бъде пригодена към нуждите Ви, като например „Получете оферта“, „Резервирайте сега“ или „Регистрирайте се“. Тъй като това е лесна добавка към видеоклипа Ви, можете да увеличите ефективността в допълнение към останалите предимства от показването на клипа Ви пред ангажирана аудитория. Това е особено полезно за марки, чиито продукти или услуги са свързани със значително обмисляне на покупка, като например финансови услуги, пътувания или продажби на автомобили. Форматът TrueView за действия може да Ви помогне да придвижите клиентите си по пътя до покупка, като насърчава действия, например насрочване на среща или искане на още информация. С удоволствие съобщаваме, че започваме тестовете на този нов формат при рекламодатели до края на годината.
Тъй като потребителите прекарват живота си в доминиран от мобилни устройства свят, за марките е все по-важно да осигуряват качествено нови преживявания на тези устройства. Знаем, че това невинаги е лесно, но ние от Google сме на разположение, за да помогнем. За мен бе особено вдъхновяващо да видя колко много от Вас осигуряват изключителна практическа работа за клиентите си. Смятам, че dmexco е въплъщение на общата ни страст и новаторски дух, насочени към свързване на марките с потребителите. Очаквам с нетърпение да се срещна с още от Вас и да продължа това невероятно пътешествие. 
Публикувано от Сридхар Рамасуами (Sridhar Ramaswamy), старши вицепрезидент „Реклами и търговия“
1 Вътрешни данни на Google, за целия свят

2 Google/Ipsos Connect, YouTube Sports Viewers Survey, САЩ, март 2016 г. (1500 участници на възраст от 18 до 54 години)