Нов AdWords за целите на маркетинга в свят, доминиран от мобилни устройства

Вече 15 години – от представянето на AdWords до сега, сме свидетели на коренни промени в начина, по който хората откриват нещата, които искат, когато ги искат. Вече ежедневно използваме множество устройства, гледаме повече видеоклипове и посещаваме повече уебсайтове и приложения откогато и да е било преди. В целия свят повечето търсения в Google се извършват от смартфони, а не от компютри.

Дните на предвидимите уеб сесии свършиха с началото на дигитална дейност, осъществявана в многобройни кратки отрязъци от време през целия ден, предимно от мобилни устройства. В тези микромоменти, потребителите очакват от рекламите да бъдат полезни и уместни – независимо дали показват подробности за продукта, упътвания до най-близкия магазин, телефонен номер за контакт или допълнителна информация за бизнеса, от който се интересуват.

Нововъведенията в AdWords, благодарение на които тези решения са възможни, помагат на редица бизнеси да достигат до клиентите си по-успешно и интелигентно. Това, което някога беше инструмент, улесняващ рекламодателите при поставянето на текстови реклами в резултатите от търсенето, днес е много повече. В резултат наблюдаваме все по-сложни ситуации, пред които специалистите по маркетинг се изправят ежедневно. AdWords например вече обхваща дисплейна и видеореклама, които могат да се използват както в YouTube, така и в цялата мрежа. И това е само върхът на айсберга.

Нарастващото усложняване създаде необходимостта от пренаписване на AdWords. През изминалата година продуктовите ни екипи мислеха усилено върху това, как да направим програмата AdWords също толкова актуална и през следващите 15 години. Трябваше да го постигнем по начин, който работи добре за всички рекламодатели по целия свят, независимо от мащаба или целите им и без значение дали става дума за създаването на една кампания в Пазаруване, или актуализирането на хиляди текстови реклами.

Срещнахме се с мнозина от Вас – големи и малки рекламодатели, опитни и начинаещи потребители – за да разберем с какво се справяме успешно и къде имаме нужда от подобрение. Получените коментари и разкритата информация внесоха голяма яснота и в крайна сметка доведоха до проучвания сред потребителите, прецизиране на продуктите и до това важно събитие.

Днес с удоволствие Ви предлагам да надникнете зад кулисите на новата среда на AdWords и да разгледаме три основни сфери на платформата, които са основни наши приоритети. Всяка от тях се корени в отзивите, получени от Вас.

AdWords трябва да бъде с по-голяма насоченост към бизнеса Ви и с по-малка към продукта ни. Желанието ни е всичко да подпомага собствената Ви идея за бизнеса Ви. От начина, по който изразявате бизнес целите си, до начина, по който измервате и управлявате рекламите си – искаме да Ви улесним максимално при провеждането и оптимизирането на кампании, като се вземат предвид уникалните Ви маркетингови цели.

Искате важните данни да са Ви под ръка. От информация за най-рентабилните кампании до процента на трафика от мобилни устройства – искаме да Ви предоставяме статистика и да Ви помагаме да я визуализирате така, че да можете да предприемате конкретни действия. Когато виждате данните, които дават най-подходяща информация според бизнес целите Ви, можете да прекарвате повече време в оптимизиране на кампаниите и откриване на нови възможности.

В крайна сметка имате нужда от опростени, но мощни инструменти, с чиято помощ да правите повече за по-кратко време. Трябва да имате възможност да извършвате най-важните си задачи, като управление на разширенията на рекламите и изготвяне на отчети, от едно място. С по-малко излишни неща и по-интуитивни работни процеси можете бързо да извършвате промените, които движат бизнеса Ви напред.
Най-осезаемото при новата среда на AdWords е цялостният облик. Това е Material Design – дизайнът, който лежи в основата на любимите ни приложения на Google, като Карти, Търсене и Gmail. Въпреки непознатия облик на AdWords кампаниите Ви ще се провеждат по начина, по който това става и днес – без нуждата от надстройване или мигриране.

През цялата 2016 г. и през част от 2017 г. ще продължим да изграждаме тази нова среда в AdWords, като каним рекламодателите да я изпробват и споделят отзиви. Поканите ще се изпращат в зависимост от няколко фактора и поради тази причина не всички рекламодатели ще могат веднага да тестват новата среда.

С нетърпение очакваме да поемем на това пътешествие заедно и да Ви предоставяме нужните Ви инструменти, за да се свързвате с потребителите по смислен и уместен начин.


Публикувано от Джери Дишлер (Jerry Dischler), вицепрезидент, продуктов мениджмънт, AdWords