Posted:
Проучване на Микро-Моментите в България
Част 2

В тази статия ще продължим да разкриваме резултатите от проучването на Българския пазар извършено от Google и маркетинговата компания Ipsos в периода 14 Март - 14 Април, включващо 1,000 български потребители и закупили поне един продукт онлайн през последните 6 месеца. Ако сте пропуснали първата статия от тази поредица, препоръчваме да започнете от нея.

Основното откритие на проучването е структурата на пътешествието (customer journey), през което минава потребител преди да закупи даден продукт. Това пътешествие се характеризира с моменти, когато потребителя проявява определено намерение и може да се визуализира чрез следната фуния:

В миналата статия споменахме две ключови открития свързани с първата фаза, когато потребителя "Иска да гледа". Те са:
  1. Потребителите, които гледат видео от мобилното си устройство, оценяват като по-важно рекламите да са релевантни, когато ги виждат на мобилно устройство отколкото, когато гледат телевизия.
2. 73% от потребителите се обръщат към YouTube, за да гледат видеоклипове на богата гама от теми включително: инсталиране или поправка на продукт, сравняване на продукти, помощ при обучение, съвети за пътуване и инструкции при готвене.

Моменти "Искам да знам"

Първото заключение за тази втора фаза от фунията е увереността на потребителите да открият информация под формата на видео за всяка тема, за която искат да знаят повече:


Второто заключение ни разкрива, че в голяма част от случайте потребителите незабавно грабват своя смартфон/таблет/лаптоп, за да потърсят информация или идеи:


Третото, и последно, заключение за тази фаза ни показва, че потребителите се обръщат към своите смартфони, за да постигнат своите ежедневни цели:



В обобщение, потребителите използват своите устройства, за да открият всякаква информация и за помощ при изпълнение наразнообразни задачи. Ако поставим това в контекст с откритието за релевантността нa видео рекламите, става ясно че българският бизнес разполага с множество възможности да предостави важна за потребителите информация в моментите, когато те "Искат да знаят".

Следващата седмица ще засегнем моментите, когато потребителите "Трябва да намерят" и дори част от последната фаза, когато "Трябва да купят".

Дотогава - Успех!

Екипът на Google AdWords България

Posted:

Нововъведения в рекламите и анализа за свят, доминиран от мобилни устройства

Преминаването към мобилни устройства вече не е промяна, която се задава на хоризонта. Тя е тук.
Всяка година в Google се извършват трилиони търсения и повече от половината от тях се осъществяват от мобилни устройства. И сме свидетели, че повече от половината от целия уеб трафик в милионите уебсайтове, които днес използват Google Анализ, вече идва от смартфони и таблети.
Когато помолихме хората да опишат ролята, която смартфонът играе в живота им, те използваха изрази като „залепен за ръката ми“, „помощник“ и „жизненоважна връзка“. Той е сътрудникът, към който се обръщат в моментите през деня, когато искат да научат нещо, да отидат някъде, да направят или да купят нещо.
За да помогнем на специалистите по маркетинг да постигнат успех в доминирания от мобилни устройства свят, ние преструктурирахме AdWords от основите до върха и преосмислихме всичко – от рекламните послания и оферирането до работния процес и измерването.  Освен това ги улесняваме при хвърлянето на мост между дигиталния и физическия свят.
При положение че мобилните търсения, свързани с местоположения, нарастват с 50% по-бързо от всички мобилни търсения, ясно е, че потребителите преминават безпроблемно между дейностите онлайн и офлайн. Ето защо е важно да помогнем на специалистите по маркетинг да мислят по същия начин.
Представянето на последните нововъведения пред рекламодателите тази сутрин на срещата Google Performance Summit бе невероятно вълнуващо. По-долу представяме акцентите от днешните съобщения. Можете да гледате повторение на пълната програма тук.
Преосмисляне на AdWords за доминирания от мобилни устройства свят
През последните няколко години открихме, че да се съобразяваме с мобилните устройства и да създаваме разработки за доминиран от мобилни устройства свят са две много различни неща. Това е причината, поради която изцяло променихме начина, по който мислим за AdWords и по който го изграждаме.
Как изглеждат текстовите реклами в доминирания от мобилни устройства свят? Мобилният фактор въведе революционни промени в основата, върху която съществуват рекламите. По-рано през тази година премахнахме рекламите в дясната страна на настолните компютри, за да подобрим практическата работа при търсене и да я направим по-последователна за различните устройства. Така прокарахме пътя за въвеждане на най-големите промени в текстовите ни реклами от стартирането на AdWords преди петнадесет години.
Оптимизирани за екранните размери на най-популярните смартфони, новите разширени текстови реклами в AdWords предоставят повече рекламно място, така че да можете да показвате повече информация за продуктите и услугите преди кликването. Ето основните промени:


Тези надстройки помагат за по-добрата работа на рекламите Ви на различни екрани, особено за намиращия се в движение мобилен потребител, които иска да знае какво точно предлагате, преди да влезе в уебсайта Ви. 

На базата на първоначални тестове, някои рекламодатели виждат увеличение в честотата на кликване с до 20% в сравнение с настоящите текстиву реклами. Ето защо Ви насърчаваме да започнете да правите планове за тази надстройка преди поетапното й въвеждане по-късно тази година.
Как изглеждат дисплейните реклами в свят, доминиран от мобилни устройства? Мобилните устройства отключиха вселена от нови пространства на сайтове, приложения и видеоклипове, чрез които да достигате до потребителите. Адаптивните дисплейни реклами се приспособяват към разнообразното съдържание, форми и размери в над двата милиона сайта на издатели в дисплейната мрежа на Google (GDN). Освен това те отключват нови места за естествени реклами, така че да можете да ангажирате потребителите с реклами, които съответстват на цялостното оформление на съдържанието, което преглеждат. Единственото, което трябва да направите е да предоставите заглавия, описание, изображение и URL -- Google автоматично ще генерира красиви адаптивни реклами.
“Адаптивните дисплейни реклами се пригаждат към всяко мобилно приложение или уебсайт на дисплейната мрежа на Google"

Разширяваме също така обхвата на кампаниите за ремаркетинг в дисплейната мрежа на Google, като Ви предоставяме достъп до рекламни места от кръстосани мрежи, които включват уебсайтове и приложения от целия свят. Европейската авио компания SAS повиши броя реализации за своите ремаркетинг кампании с около 20% при подобна цена за придобиване . Научете повече
Как изглежда оферирането в свят, доминиран от мобилни устройства? 
Специалистите по маркетинг се нуждаят от повече контрол и гъвкавост за оптимизиране на офертите за конкретни устройства. През следващите няколко месеца ще можете да задавате отделни корекции на офертите за всеки тип устройства – мобилни, настолни или таблети. Това дава възможност да обвържете основната си оферта на ниво ключова дума с устройството, което е най-ценно за бизнеса Ви, и след това да зададете корекции на офертите за всяко от другите устройства. Освен това ще имате по-широк обхват за коригиране на офертите до +900%. Разполагайки с повече възможности за контрол, вече можете да оптимизирате с по-голяма прецизност, без при това да усложнявате нещата, с една-единствена кампания, която достига до потребителите на различни устройства.
Мобилните устройства работят на местно ниво, свързвайки дигиталния с физическия свят за специалистите по маркетинг
Почти една трета от мобилните търсения са свързани с местоположение. Онлайн и офлайн световете на хората се сблъскват – независимо дали проучвате идеи за ресторант за вечеря в петък вечерта, или търсите магазин, който продава рибарски ботуши с Вашия размер.
За да помогнем на рекламодателите да достигат до потребителите, търсещи физическите местоположения на бизнесите, въвеждаме нови реклами в мрежата за местно търсене в Google.com и Google Карти. Рекламодателите, които използват разширения за местоположение, ще могат да показват по-забележимо местоположенията на бизнеса си, когато потребителите търсят неща като „магазин за обувки“ или „автосервиз близо до мен“. Научете повече
Инвестираме също така в по-обвързани с търговската марка, по-персонализирани впечатления за бизнесите в Google Карти – целта ни е да Ви помогнем да увеличите посещенията на магазина. На първо място, експериментираме с разнообразие от рекламни формати в Карти, които улесняват потребителите при намиране на бизнесите, докато разглеждат света около тях. Потребителите на Карти например може да започнат да виждат популяризирани кабърчета за намиращи се в близост кафенета, бензиностанции или места за обяд по маршрута им за шофиране. Страниците на местни бизнеси също получават съвършено нов облик – за да насърчим потребителите да проучат магазина Ви дори преди да дойдат в него, добавяме нови функции, като например специални оферти и възможността да разглеждат продуктите Ви.

“Реклами в Google Карти: популяризирани кабърчета и бизнес страници

След като онлайн рекламите привличат повече хора в магазините Ви, как измервате въздействието? AdWords е най-голямото решение за измерване на рекламите онлайн спрямо тези офлайн. Всъщност от въвеждането в AdWords на посещения на магазина преди две години, рекламодателите по цял свят отчетоха над 1 милиард посещения на магазина.
Бизнеси от различни отрасли по целия свят използват статистиката на AdWords от посещения на магазина за измерване на въздействието на рекламите онлайн върху активността офлайн. Nissan UK откри, че 6% от кликванията върху мобилни реклами водят до пътуване до представителство, което дава прогнозно 25 пъти възвръщаемост на инвестициите.
Постигане на успех в доминиран от мобилни устройства свят
Тъй като потребителите прекарват живота си онлайн и границите между офлайн и онлайн за тях са размити, по-важно от всякога е да изградите бизнеса си с мисълта за мобилните устройства. Google също работи за този свят, доминиран от мобилни устройства, и с радост поемаме по този път заедно с Вас.
За да видите пълната гама нововъведения в рекламите и анализа, обявени тази сутрин, гледайте основния доклад от срещата Google Performance Summit на английски език тук. Разгледайте също новия сайт „Маркетингови цели в AdWords“, за да научите как да използвате рекламни решения за постигане на бизнес целите си.
Публикувано от: Сридхар Рамасуами (Sridhar Ramaswamy), старши вицепрезидент „Реклами и търговия“

Posted:

Проучване на Микро-Моментите в България

  Наскоро Google извърши онлайн проучване в България, проведено съвместно с маркетинг компанията Ipsos, което разкри значими тенденции в поведението на българския потребител, които са от първостепенна важност за местните бизнеси.
  В следващите 5 седмици, в рамките на 5 статии, ще Ви разкриваме част от откритията на проучването. Нека започнем с методологията на проучването.

Методология

Проучването се състоя в периода 14 Март - 14 Април, 2016 г. и в него участваха 1,000 души над 18-годишна възраст. Всеки участник е отговарял на следните изисквания:

- Интернет потребител над 18-годишна възраст.
- Използва смартфон/таблет или настолен/преносим компютър
- Закупил е поне 1 тип продукт от следните категории през последните 6 месеца: Търговия на дребно (N=258), Здраве и Красота (N=256), Пътуване (N=238), Медии  и Развлечение (N=248).

Цялостен преглед
   
Проучването разкри, че потребителя минава през различни фази преди накрая да закупи даден продукт или услуга. Тези фази могат да се визуализират като фуния както е показано по-долу:








Намеренията на потребителя са различни във всяка фаза и конкретен потребител не винаги минава към следващата фаза. Именно затова фунията се смалява. По-важно е да отбележим, че даден потребител преценява дали да мине към следващата фаза мигновенно. Именно затова е важно за българския бизнес да присъства в момента, когато това решение се взима.

В следващите седмици ще проследим това потребителско пътешествие като днес ще започнем с моментите, когато потребителя иска да гледа.

Моменти "Искам Да Гледам"

Участниците са получили следните два въпроса:
- "Докато гледате видео на своя мобилен телефон, колко важно е рекламата, която видите да бъде със същата тематика?"
-  "Докато гледате телевизия, колко важно е рекламата, която видите да бъде със същата тематика?"

Проучването разкрива, че потребителите, които гледат видео от мобилното си устройство, оценяват като по-важно рекламите да са релевантни, когато ги виждат на мобилно устройство отколкото, когато гледат телевизия. Ако трябва да дадем някаква количествена оценка, можем да кажем с около 15% по-важно.

Щом очакванията на потребителите на мобилни устройства към рекламите са по-високи, все пак трябва да знаем какво гледат те.


Става ясно, че потребителите гледат видеа на всякакви теми от своите мобилни устройства като  очакването им е да видят релевантни реклами свързани със съдържанието на съответното видео.

Именно в тези моменти, когато потребителя "иска да гледа" и очаква добре таргетирано съобщение, е най-удачния момент за позиционирането на Вашия бизнес.

Другата седмица ще продължим нашето пътешествие с моментите, когато потребителите "искат да знаят" и резултатите от пазарното проучване.

До тогава - Успех!


Posted:
Създадени за мобилни устройства: Ударните реклами стимулират растеж в обхвата и честотата – особено на смартфони

Скорошни проучвания показват, че половината от хората на възраст между 18 и 49 години гледат видеоклипове предимно на мобилните си устройства. Дори когато са в хола, много хора предпочитат да използват смартфона си, защото им предлага контрол, персонализиране и удобство. И тъй като навиците на зрителите се променят, се стремим да представяме нови формати, адаптирани към тях.

Поради тази причина днес представяме ударните реклами – нов шестсекунден видеоформат, продаван чрез търга на AdWords въз основа на CPM. Ударните реклами са идеален начин за стимулиране на растеж в обхвата и честотата, особено при мобилните устройства, където „лесносмилаемите видеоклипове“ имат добра ефективност.

Предвид краткостта и яснотата на формата установихме, че ударните реклами работят най-добре в комбинация с кампания TrueView или Google Preferred. В ранните тестове ударните реклами стимулираха силно покачване на показателите в горната част на фунията – например разпознаваемост, информираност и обмисляне на покупка, като същевременно допълваха предимството на TrueView да стимулира показателите в средната и долната част на фунията – например благосклонност и намерение за покупка. Също така виждаме, че ударните послания са подходящи за стимулиране на растеж в обхвата и честотата, когато се съчетаят с кампания TrueView.

Atlantic Records беше сред първите, които изпробваха новия формат, като използва ударни реклами, за да представи втория албум на английската група Rudimental. Фиона Байърс (Fiona Byers), старши маркетингов мениджър на Atlantic Records/Warner Music Group, сподели: „TrueView и ударните реклами бяха наистина важна част от скорошната кампания на Rudimental, в която разказахме историята на втория албум на групата. Рентабилните ударни реклами ни позволиха да представим множеството легендарни гости, участващи в албума. Всяка реклама даваше кратка и ясна информация за някой гост и песен от албума, а TrueView предостави по-цялостно историята около албума и групата. Когато се използват заедно, TrueView и ударните реклами работят по-ефективно, отколкото поотделно“.

Като бърз и забавен формат ударните реклами са подходящи за съдържание, което се издава на части. Audi Германия раздели на части по-дългата си реклама TrueView, за да представи новите модели високопроходими автомобили от серия Q с внимателно подбрани думи на немски език, които започват с буквата „q“, като например querpass (подаване до другия край на игрището) и quantensprung (квантов скок). Ранното приемане на формата отразява мотото на Audi – „Vorsprung durch Technik“ (Напредък чрез техника).

Мислим за ударните реклами като за малки хайку видеореклами и очакваме с нетърпение да разберем какво ще направи творческата общност с тях.  Ще можете да използвате ударните реклами от месец май, като говорите със специалиста си по продажбите от Google. Проверявайте за новости, защото ще продължим да представяме нови рекламни формати, специално адаптирани към начина, по който хората гледат видеоклипове, сега и за в бъдеще.